مدیرکل آموزش و پرورش عشایر استان کرمان گفت: به علت شرایط کوچ فرصت لازم برای مهارت آموزی دانش آموزان عشایر نبود که با ایجاد مراکز فنی و هنری و راه اندازی کانون سیار این مهارت آموزی افزایش خواهد یافت.

ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای سیار در مدارس عشایری کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر امیر تیموری مدیرکل آموزش و پرورش عشایر استان کرمان گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته‌های اخلی و از سویی در جامعه عشایری استان پارسال طی تفاهم نامه منعقد شده با مرکز فنی و حرفه ای، کانون‌های سیار مهارت‌آموزی در مراکز شبانه روزی و مدارس عشایری این استان راه‌اندازی شده است.

او فرصت مهارت آموزی را برای حفظ میراث گران بهای هنر‌های سنتی عشایر را مهم اعلام کرد و افزود: برخی از هنر‌های سنتی عشایر متاسفانه به علت بی توجهی در حال از بین رفتن است بنابراین مهارت آموزی در راستای فعالیت‌های هنری و فرهنگی عشایر می‌تواند این هنر‌ها را از جمله موسیقی سنتی و آثار دستی را زنده کند.

او تصریح کرد: به طور مثال آموزش بافت گلیم شیرکی پیچ سیرجان را در اولویت آموزش قرار داده ایم و در کهنوج و مناطق جنوبی و شرقی نیز با توجه به شرایط اقلیم منطقه رشته‌ها را تعیین و در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار دهیم تا هنر‌ها فراموش نشده و از لحاظ اقتصادی نیز بتواند رونق بخش جامعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری استان کرمان در هشت نمایندگی کار علم آموزی را در ۱۷شهرستان این استان با دارا بودن بیش از ۱۲هزار دانش آموز عشایری بعهده دارد.

با راه اندازی کانون‌های سیار مهارت‌آموزی در مراکز شبانه روزی و مدارس عشایری با یک تا ۴ رشته و با همکاری فنی و حرفه‌ای برای عشایر، تمام مراکز شبانه روزی عشایری به این سیستم مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/ح

مراکز فنی درمدارس عشایری

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار