در دیدار با مدیرعامل شرکت قطارهای جوپار اعلام شد؛

افزایش قطار‌های مسافری کرمان به مشهد و تهران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد قطار‌های مسافری کرمان به مشهد و تهران با موافقت مدیرعامل شرکت قطار‌های مسافری و باری جوپار خبر داد.

افزایش قطار‌های مسافری کرمان به مشهد و تهرانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در جلسه‌ای با حضور محمدرضا پورابراهیمی، محمد کریمی مدیرعامل شرکت قطار‌های مسافری و باری جوپار، مجید ارجونی سرپرست اداره کل راه آهن کرمان و سایر مسئولان پیرامون بررسی کیفیت و رفع مشکلات قطار‌های مسافری جوپار در استان کرمان بحث و تبادل نظر شد.

ارجونی سرپرست اداره کل راه آهن استان کرمان در این جلسه با تشکر از پیگیری‌های پورابراهیمی برای مکاتبات و جلسات با مدیران وزارت راه و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بابت حل مشکلات مربوط به خطوط ریلی استان کرمان از حضور کریمی مدیرعامل شرکت قطار‌های مسافری و باری جوپار قدردانی کرد و گفت: موضوعات مربوط به دغدغه‌های مردم که از طرف نماینده آن‌ها در مجلس پیگیری شده اولویت‌های ماست.

در ادامه پورابراهیمی با تشکر از اقدامات صورت گرفته ضمن انتقاد از وضعیت موجود خدمات ریلی در استان کرمان بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی حمل و نقل ریلی در استان کرمان، کیفیت قطار‌های مسافری است که شهروندان از آن گلایه دارند و همچنین عدم تناسب بین میزان تقاضا با میزان ارائه خدمات حمل و نقل ریلی را شاهدیم.

او افزود: با توجه به افزایش قیمت بلیط هواپیما و سوانح جاده ای، تقاضای مردم برای استفاده از قطار افزایش داشته و و باید هم تعداد قطار‌های ترددی کرمان به سمت تهران و مشهد و جنوب کشور افزایش یابد و هم کیفیت آن‌ها بالا رود.

پورابراهیمی تصریح کرد: کیفیت و نبود استاندارد مناسب خطوط ریلی مسیر کرمان تا یزد مشکل ساز است که اگرچه بخشی از خطوط بازسازی شده، اما نیازمند اهتمام جدی است که نقاط بحرانی سریعا برطرف شوند.

او ادامه داد: در طول سال‌های گذشته به طور متوسط هشت کیلومتر خط بازسازی شده که قابل قبول نیست و در حال حاضر هم حدود ۴۰ کیلومتر خط بحرانی در منطقه سیریز مسیر کرمان به یزد است که اولویت بازسازی خطوط ریلی باید باشد.

پورابراهیمی گفت: این موضوعات را با پیگیری‌ها و مکاتبات با وزیر راه و راه آهن جمهوری اسلامی انجام دادیم و انتظار می‌رود هر چه سریعتر، مطالبه به حق مردم کرمان در خصوصو حمل و نقل ریلی به صورت جدی پیگیری شود.

در ادامه کریمی، مدیرعامل شرکت قطار‌های مسافری و باری جوپار ادامه داد: به عنوان شرکتی که متعلق به مردم و استان کرمان است، علاقمندیم کیفیت خدمات را ارتقا دهیم و با برنامه بهتری نسبت به گذشته کار کنیم.

او افزود: بخشی از اقدامات انجام شده در خصوص حمل و نقل مسافر توسط شکرت صورت گرفته، اما نیازمند اقدامات بیشتری است که افزایش کیفیت واگن‌ها به عنوان مطالبه مردم و نماینده مجلس شورای اسلامی است و تا ۲۲ بهمن نوسازی واگن‌های مسافری حمل و نقل ریلی جوپار را ارتقا خواهیم داد.

کریمی تصریح کرد: همچنین برای افزایش قطار‌های مسافری هم آمادگی داریم که در پاسخ به درخواست نماینده مردم کرمان، یک رام قطار از مسیر کرمان به مشهد و تهران را اضافه کنیم.

در پایان این نشست که در محل اداره کل راه آهن استان کرمان برگزار شد، نوسازی واگن‌های در حال سیر تا دهه مبارک فجر و تغییر سازمان مسافری جوپار با جایگزینی واگن‌های نو و در حال ساخت، پیگیری اجرای ماده ۱۲ (رفع موانع تولید برای حمایت از شرکت‌های حمل و نقل ریلی)، نشست با سندیکا برای پیگیری مسائل و مشکلات ریلی، بازسازی مسیر ریلی بحرانی به طول ۳۶ کیلومتر قبل و بعد از ایستگاه سیریز، پیگیری اتصال گاز به سوله تعمیرات سالن‌های مسافری کرمان به تصویب رسید.
انتهای پیام/ح

قطارهای کرمان به مشهد وکرمان به تهران افزایش می یابد

برچسب ها: قطار ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار