استاندار کرمانشاه؛

اپراتور‌ها در استان کرمانشاه خودمختار شده‌اند

استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت نظارت بر اپراتور‌ها در استان، گفت : عملا اپراتور‌ها در استان خودمختار شده‌اند و مدیران مربوطه باید نظارت بیشتری بر کار آن‌ها داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه امروز (۴ آبان) با چند دستور کار مختلف برگزار شد که اولین آن رسیدگی به وضعیت تحت پوشش قرار گرفتن اراضی کشاورزی استان از آب پروژه سامانه گرمسیری بود.

این پروژه اردیبهشت ماه امسال افتتاح و قرار شد ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش این سامانه قرار گیرد که آن طور که مسئولان این پروژه عنوان کردند تاکنون تنها هزار هکتار از اراضی ثلاث باباجانی تحویل جهاد کشاورزی شده و ۳۶۰۰ هکتار دیگر نیز در جگیران در حال تحویل به جهاد کشاورزی است که تاکنون هزار هکتار آن تحویل شده است.

مسئولان این پروژه عنوان کردند در نهایت پاییز امسال حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با استفاده از این سامانه تحت کشت پاییزه قرار خواهد گرفت.

اعلام این آمار انتقاد استاندار کرمانشاه را در پی داشت و هوشنگ بازوند با بیان اینکه باید گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این سامانه به رییس جمهور ارائه شود، این میزان عملکرد را بسیار پایین و نامطلوب خواند و خواستار برگزاری جلساتی تخصصی جهت پیگیری رفع مشکلات و تسریع در انجام امور این پروژه شد.

پیگیری مصوبه آبرسانی به هشت روستای جوانرود هم دستور کار بعدی بود که قرار شد اعتبار ۲۶ میلیارد تومانی آبرسانی به این تعداد روستا با جمعیت ۸۱۶ خانوار، از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شود.

تامین آب سومار هم به عنوان دستور کار بعدی جلسه مطرح و مقرر شد پنج میلیارد تومان از اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی آبرسانی به شهر و بازارچه سومار توسط استان تامین شده و تامین مابقی اعتبار از طریق وزارت نیرو پیگیری شود.

طرح مشکلات آنتن دهی در برخی نقاط شهر جوانرود در این جلسه، اما با چالش‌ها و انتقادات فراوانی همراه شد.

استاندار کرمانشاه با طرح این دستور کار به مشکلات آنتن دهی در سایر نقاط استان بویژه در مسیر‌های منتهی به مرز سومار اشاره کرد وافزود: متاسفانه هر اُپراتوری در استان خودمختار شده و عملا نظارتی بر عملکرد آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

او افزود: هر یک از اُپراتور‌ها برای خدماتی که می‌دهند از مردم پول می‌گیرند و این درست نیست که ما با اعتبار دولتی زیرساخت درست کنیم که این اُپراتور‌ها بیایند و با استفاده از این زیرساخت از مردم پول بگیرند. هر اُپراتور برای ارائه خدمات باید خودش زیرساخت را فراهم کند.

بازوند گفت: "همراه اول" هم باید اعتبار شش میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت در مسیر منتهی به مرز سومار را پرداخت کند. این نمی‌شود که ما پول بدهیم و زیرساخت تامین کنیم و این اپراتور از این زیرساخت برای کسب درآمد خود استفاده کند.

او گفت: "همراه اول" بخش خصوصی است و بابت خدماتی که ارائه می‌دهد پول می‌گیرد و باید اعتبار تامین زیرساخت را هم خودش فراهم کند.

بازوند با اشاره به دفاعیات مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از این اُپراتور گفت: ما مدیران باید حامی منافع استان باشیم نه منافع یک اُپراتور. اینکه مدیری بخواهد منافع یک اپراتور را به منافع استان ترجیح دهد درست نیست.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار