مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل:

۳۲۵ هکتار از اراضی اردبیل به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: ۳۲۵ هکتار از اراضی شهرستان اردبیل به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال در راستای عمل به سیاست‌های ابلاغی تغییر الگوی کشت و توسعه کشت دانه‌های روغنی، ۳۲۵ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.

او افزود: با توجه به ارائه آموزش‌های لازم به بهره برداران در خصوص رعایت تاریخ کاشت و آماده سازی صحیح زمین و کشت مکانیزه با دستگاه‌های ریز دانه کار کلیه مزارع کلزای شهرستان از سطح سبز مناسب و مطلوب برخوردار می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: اصلاح الگوی کشت برمبنای مدیریت بهینه منابع آبی موجود و کشت گیاهانی با مصرف آبی کم و تولید و عملکرد بالا انجام می‌گیرد.

احدی عالی به کشاورزان توصیه نمود جهت استفاده بهینه از منابع آبی موجود، روش‌های نوین آبیاری (سیستم‌های آبیاری تحت فشار) را جایگزین روش‌های آبیاری سنتی و مرسوم نموده و نیز قبل از اقدام به کشت از وضعیت اختصاص آب آبیاری از سد‌های مربوطه اطلاع حاصل نمایند.

او تصریح کرد: در اجرای سیاست‌های تغییر الگوی کشت اقدامات ترویجی متعددی در راستای افزایش کشت گیاهانی با مصرف بهینه آب و ارزش اقتصادی بالا انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: در این راستا توسعه کشت دانه روغنی کلزا، غلات دانه ریز (گندم و جو) در کشت پاییزه و کشت حبوبات (انتظاری و بهاره)، کشت‌های گلخانه‌ای، کشت گیاهان دارویی، زعفران و کشت حبوبات علوفه‌ای بسیار با اهمیت بوده و به کشاورزان توصیه نمود کشت این گیاهان را در برنامه کشت خود قرار دهند.

احدی عالی گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی ضرورت دارد کشاورزان محترم حتما قبل از اقدام به کشت با مسئولان و کارشناسان این مدیریت و مراکز خدمات تابعه در خصوص تعیین الگو و ترکیب کشت با اولویت محصولات اساسی و استراتژیک که از خرید تضمینی دولت برخوردار هستند هماهنگی لازم را به عمل آورند و از کشت بی رویه محصولات غیر اساسی خودداری نمایند.

انتهای پیام/ح

کشاورزان اردبیلی از کشت بی رویه محصولات غیر اساسی خودداری نمایند

برچسب ها: کشاورزی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.