گرامی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج ایران از برجام به نفع اروپا نیست

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما دیگر هیچ چاره نداریم جز اینکه به سمت کاهش تعهدات برجامی برویم، نداریم.

ایران چاره ای جزء کاهش تعهدات برجامی ندارد/ نا امنی ایران یعنی نا امنی جهاناسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی خود اظهار کرد: بعد از اینکه آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و به سمت تحمیل تحریم‌ها بر ایران حرکت کردند، سبب خسارت‌های اقتصادی به کشورمان شد که این اقدام آنها نوعی تروریسم اقتصادی محسوب می‌شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: بعد از تحریم‌های آمریکا، اروپایی‌ها بنا به هر دلیلی که می‌تواند ناتوانی یا عدم‌ارداه لازم باشد، هیچ گشایشی برای ایران در نقل‌وانتقالات ایران ایجاد نکردند، بنابراین با گام‌هایی که ایران برداشت و به صورت تدریجی از برجام خارج شد، نتوانست اروپایی‌ها را مجاب کند که مقابله علیه آمریکا را در پیش بگیرد.

او با بیان اینکه اروپایی‌ها خروج ایران از برجام را پیش‌بینی می‌کنند، گفت: اروپایی‌ها می‌دانند اگر خروج تدریجی ایران از برجام منتج به خروج کامل از برجام شود، معادلات سیاسی و اقتصادی در منطقه تغییر خواهد کرد که این مسئله به نفع اروپا نیست.

گرامی مقدم گفت: اگر در منطقه جنگی رخ دهد بار مالی و اسکان تمام پناهجویان بر عهده اروپایی‌ها خواهد بود، همچنین درمورد تحریم‌های اقتصادی اگر به ایران فشار بیش از حدی وارد شود و امنیت ایران به خطر بیفتد، در واقع امنیت جهان به خطر افتاده است که سیاستمداران اروپایی به این مسئله واقف هستند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: با تصویب دو لایحه مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شفاف شدن نظام بانکی ایران، می‌توان بهانه را از اروپا گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار