مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد;

برگزاری ویژه برنامه‌هایی تحت عنوان هفته وقف در استان ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سازمان اوقاف ویژه برنامه‌هایی را تحت عنوان هفته وقف برگزار می‌کند.

برگزاری ویژه برنامه‌هایی تحت عنوان هفته وقف در استان ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , حجت‌الاسلام عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با تشریح برنامه‌های هفته وقف در استان ایلام گفت: مدیران اوقاف در شهرستان‌ها قبل از نماز جمعه به تشریح بیان عملکرد یک سال گذشته اوقاف در حوزه‌ بقاع و امور خیریه و موقوفات می‌پردازند.

 حجت‌الاسلام عزیزی اظهار کرد : از دیرباز سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه برنامه‌هایی را تحت عنوان هفته وقف برگزار می‌کند، فلسفه و هدف از برگزاری کارویژه دهه وقف همین است که اهم فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش موقوفات و اماکن متبرکه به سمع و نظر مردم برسد.

او ادامه داد: سه شنبه پانزدهم آبان‌ماه که مصادف با روز وقف است به عنوان وقف، رسانه و ترویج موقوفات مشارکتی است، یکی از ابزارهای بسیار مهمی که در اختیار اوقاف قرار گرفته‌ و می‌تواند قرار بگیرد این است که اصحاب رسانه در کارهای عام‌المنفعه و کارهایی که حول تفکر خیراندیشانه سیر می‌کند می‌توانند تعامل خوبی با سازمان اوقاف و امور خیریه داشته باشند.

عزیزی افزود: چهارشنبه 28 صفر که مصادف است با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دارای عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت است، بقای متبرکه به عنوان خاستگاه اصلی اظهار ارادت مردم مورد توجه بوده که مقام معظم رهبری نیز در این باره فرمودند بقای متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود، در اولویت ویژه برنامه سازمان امور مربوط به بقای متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: در روز 28 صفر در ایلام و در بقعات متبرکه شاخص استان، مراسم‌های ویژه‌ای را با حضور سخنرانان و مداحان برتر استانی در امامزاده علی صالح داریم.

او عنوان کرد: در روز پانزدهم مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقعات شاخص استان در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود، این مراسم در ایلام ، امامزاده علی صالح ساعت 15 عصر با حضور مسئولان و صدا و سیما به صورت نمادین انجام‌ می‌شود، پنجشنبه هفدهم آبان ماه، مصادف با شهادت امام رضا(ع) عنوان وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت را داریم لذا به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی را تحت عنوان 10 محفل انس با قرآن کریم در سطح استان با حضور قاریان برتر کشوری داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ادامه داد: این ویژه برنامه‌ها در آستان امامزاده علی صالح بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، جمعه اول ربیع‌الاول که مصادف است با هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه تحت عنوان وقف، انتظار و مهدویت است که در بقای شاخص دعای ندبه قرائت می‌شود، در شب جمعه گلباران مزار شهدای مدفون در بقاع متبرکه که به صورت شاخص با حضور نماینده ولی فقیه استان و مسئولان به صورت نمادین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/با

لزوم نهادینه کردن حسنات وقف در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.