واکنش رئیس کمیته پزشکی ووشو درباره دوپینگ یکی از ورزشکاران

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو درباره دوپینگ یکی از ووشوکاران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، تست دوپینگ یکی از ووشوکاران مثبت شده است و  بعد از گذراندن مراحل قانونی نام این ورزشکار رسانه‌ای می‌شود.  

امیرعباس لشگری رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون ووشو درباره این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بله در تست اولیه ماده ممنوعه در بدن این ووشو کار مشاهده شده است و  طی نامه‌ای که به فدراسیون ارسال شده است باید ورزشکار به همراه نماینده فدراسیون ووشو  در جلسه ستاد ضد دوپینگ حضور یابند و دفاعیات لازم را بابت استفاده از ماده ممنوعه ارائه کنند. اگر ورزشکار نتواند در جلسه دادرسی از خود دفاع کند و نتیجه تستش به طور قطعی مثبت شود در آن صورت ستاد مبارزه با دوپینگ نام این ورزشکار را رسانه‌ای می‌کند.  

او ادامه داد: تا زمانی که رای  دوپینگ یک ورزشکار به طور قطعی صادر نشود هیچ فدراسیونی حق اعلام این رای را ندارد چرا که اگر ورزشکار بتواند از خود دفاع کند و ستاد ضد دوپینگ را با دلایل و مدارک لازم قانع کند که دوپینگ نکرده است در آن صورت از  انتشارکنندگان این خبر می‌تواند شکایت کند.  


بیشتر بخوانید: سانداکاران کشورمان قهرمان جهان شدند


لشگری بیان کرد: در مراحل اولیه نام ورزشکاری که دوپینگ کرده  اعلام نمی‌شود و زمانی که رای قطعی شد نام ورزشکار رسانه‌ای می‌شود و به علت استفاده از ماده ممنوعه به ۴ سال محرومیت مواجه می‌شود.  

۱۰ نمونه تست دوپینگ از ووشوکار کشورمان در مسابقات جهانی گرفته شد 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی درباره حضورش در کنگره جهانی اظهار کرد: بله در این جلسه موضوع دوپینگ هم بحث و بررسی شد و طبق برنامه قرار شد که دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران نخبه و کادر فنی در مسابقات جهانی ارائه شود. همچنین قرار شد که ورزشکاران قبل از مسابقات گواهی سلامت پزشکی ارائه بدهند که اگر این موضوع در کمیته فنی فدراسیون جهانی تصویب شود در آن صورت به همه فدراسیون‌ها اعلام می‌شود که برای شرکت در مسابقات ارائه گواهی سلامت ورزشکارانشان الزامی است.  

او بیان کرد: در مسابقات جهانی  ۱۰ نمونه تست دوپینگ از همه سانداکاران کشورمان گرفته شد که عرفان آهنگریان ۲ مرتبه تست دوپینگ داد. همچنین برای اولین بار در تالو از مجیری دارنده مدال طلا هم تست دوپینگ گرفتند.  

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از ووشو ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار