اوجاقی: سانداکاران ما استحقاق دریافت مدال طلای جهانی داشتند/ حضور ووشو در المپیک جدی‌تر شده است

سرمربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا گفت: به هر حال هر ۵ ورزشکار ما استحقاق دریافت مدال طلا در مسابقات جهانی شانگهای چین داشتند.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات جهانی ووشو در شانگهای چین اظهار کرد: این مسابقات مهم و سخت بود و از لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد. از لحاظ کمی ۱۰۲ کشور در این مسابقات حضور داشتند و از لحاظ کیفی هم خیلی از کشور‌ها با قدرت در شانگ‌های چین حضور یافتند. چین میزبان رقابت‌های جهانی بود و برخی از کشور‌ها همانند فیلیپین، فرانسه، برزیل، تونس و لبنان خیلی قوی شده بودند و در ووشو پیشرفت کردند. به هر حال توانستیم در بخش ساندا قهرمان جهان شویم. ما ۲ سال پیش هم در بخش ساندا با کسب ۷ مدال طلا و یک مدال نقره در کازان روسیه قهرمان شدیم، اما امسال هر ۸ ووشوکار ۸ مدال طلا گرفتند و صددرصد موفقیت در مسابقات جهانی شانگ‌های چین داشتیم.

من به عرفان آهنگریان لقب "مسی" را دادم 

سرمربی ووشو درباره اینکه انتظار کسب ۵ مدال طلا از شاگردانش را داشت، گفت: به هر حال هر ۵ ورزشکار ما استحقاق دریافت مدال طلا داشتند، اما مطمئن نبودم. ورزشکاران ما تمرینات سختی داشتند و فشار‌های زیادی را تحمل کردند. به هر حال به عرفان آهنگریان لقب مسی را دادم چرا که تکنیکش بالا بود. علی خورشیدی سوپرایز مسابقات جهانی، سیفی سوپراستار، صبری جنگنده و عارفی مقام با تفکر مبارزه می‌کرد.


بیشتر بخوانید: سانداکاران کشورمان قهرمان جهان شدند


اوجاقی درباره اینکه پیشنهاداتی از سوی کشور‌های خارجی برای مربیگری دارد، بیان کرد: صحبت‌هایی بوده است، اما تا زمانی که به صورت رسمی مطرح نشود روی پیشنهادات حساب نمی‌کنم. اگر هر تیمی مرا می‌خواهد باید از طریق فدراسیون ووشو اقدام کند. هر زمانی که به طور رسمی نامه زدند در آن صورت رسمیت پیدا می‌کند و فدراسیون ووشو باید تصمیم بگیرد.

 پورغلامی اجازه قضاوت به داوران ضعیف نمی داد

او درباره اینکه در مسابقات جهانی شانگهای چین مشکل داوری نداشتید، گفت: نه مشکل داوری نبود. علی نژاد ناظر مسابقات جهانی و پورغلامی هم رئیس داوران ساندا بود. پورغلامی وظیفه اش این بود که داوران ضعیف اجازه نمی‌داد قضاوت کنند. به هر حال مسئولیت علی نژاد و  پورغلامی در مسابقات جهانی تاثیرگذار بود و نمی‌گذاشتند حقی ضایع شود.

اوجاقی درباره اینکه مسائلی درباره مقام تیم ملی ووشو در شانگ‌های چین به وجود آمد، گفت: همیشه به این صورت بوده است که نتایج ساندا، تالو جدا حساب می‌شده است و مجموع مدال‌ها هم در نظر می‌گیرند. ما در مجموع نایب قهرمان جهان شدیم.

در بخش تالو پیشرفت داشته ایم 

سرمربی ووشو درباره نخستین مدال طلای تالو در مسابقات جهانی شانگهای چین گفت: بله مجیری در بخش تالو  برای اولین بار توانست مدال طلا بگیرد. به هر حال فرشاد عربی چند سال است که مربیگری می‌کند و تجربه زیادی دارد و در بخش تالو پیشرفت داشتیم، اما این روال باید ادامه داشته باشد.

او درباره اینکه جای ووشو در المپیک خالی نیست، بیان کرد: به نظرم حضور ووشو در المپیک جدی‌تر شده است. با توجه به اینکه رئیس فدراسیون جهانی تغییر کرد و وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک چین به عنوان رئیس فدراسیون جهانی ووشو انتخاب شده است به همین علت او فرد قدرتمندی است و می‌تواند برای حضور این رشته ورزشی در المپیک کار‌هایی انجام بدهد.

مسئولان ورزش باید به ووشو رسیدگی کنند 

اوجاقی درباره انتظارش از مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: مسئولان ورزش باید به ووشو رسیدگی کنند تا افتخارات بیشتری بیاورد. به هر حال موفقیت این رشته ورزشی  در مسابقات جهانی حال مردم را خوب کرده است و باید حمایت بیشتری صورت بگیرد.

سرمربی ووشو درباره اینکه پاداش‌های مدال آوری به ووشوکاران داده شد، بیان کرد: بله فدراسیون یک مبلغی را برای مدال آوران مسابقات جهانی تعیین کرده بود که در همان شانگهای چین به قولش عمل کرد و پاداش‌ها را اهدا کرد. جوایز اصلی وزارت ورزش و جوانان باقی مانده است که به نظر می‌رسد پایان سال بدهند.

آینده ووشو را روشن می بینم 

او درباره آینده ووشو بیان کرد: اگر حمایت خوبی انجام شود در آن صورت افتخارات و مدال آوری بیشتر خواهد بود. به هر حال زمزمه‌های ورود ووشو به المپیک شنیده می‌شود و آن موقع این رشته ورزشی می‌تواند مدال‌های زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورد. آینده ووشو را روشن می‌بینم و علاقمندی جوانان به این رشته ورزشی بیشتر شده است.

اوجاقی درباره وضعیت قراردادش با تیم ملی ووشو گفت: من به عنوان سرمربی قراردادی با فدراسیون ووشو ندارم، اما هنوز مدیرفنی تیم ملی ووشو هستم.

سرمربی ساندای کشورمان درباره برنامه آینده ووشو گفت: ما تا آخر سال درگیر مسابقات لیگ ووشو و قهرمانی کشور هستیم. همچنین مسابقات آسیایی در هند و جام جهانی ووشو هم در استرالیا برگزار می‌شود.

او درباره جلسه کمیته ورزشکاران در کنگره جهانی ووشو گفت: پیشنهاداتی درباره مباحث فنی، برگزاری مسابقات قاره ها، لیگ جهانی، مسابقات پیشکسوتان، رنکینگ ورزشکاران، یکدست شدن قوانین ووشو و  ساماندهی ووشو برای المپیکی شدن در کمیته ورزشکاران مطرح شد.

سرمربی ووشو کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: من از کسانی که برای تیم ملی ووشو زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو تلاش شبانه روز کرد و فعالیت دورن و برون سازمانی داشت. دهقان مربی ووشو هم برای آماده سازی ورزشکاران کمک کرد. اگر ووشو کشورمان به موفقیت دست یافت  به خاطرتلاش‌های باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی است. برای اولین بار بود که یک ایرانی رئیس کمیته داوران مسابقات جهانی شد و پورغلامی به نحو احسن کارش را انجام داد و حواسش به این بود که حقی از تیمی ضایع نشود. 


بیشتر بخوانید: نایب قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جهانی شانگ‌های


انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از ووشو ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار