اجرای ۱۷۳ ویژه برنامه گرامیداشت دهه وقف در کرمان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: همزمان با ایام گرامیداشت دهه وقف ۱۷۳ عنوان برنامه فرهنگی با رویکرد ترویج فرهنگ وقف در استان کرمان اجرا می‌شود.

اجرای ۱۷۳ ویژه برنامه گرامیداشت دهه وقف در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا حدادی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه وقف از چهارم تا سیزدهم آبان ماه اظهار داشت: دهه وقف فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف می‌باشد و با توجه به اهمیت وقف در جامعه در تقویم ملی کشور روز شنبه چهارم آبانماه به نام روز وقف نامگذاری شده است.

اوافزود: آغاز برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حدادی از اجرای ۱۷۳ ویژه برنامه فرهنگی و ترویجی در دهه وقف در استان خبر داد و گفت: نواختن زنگ وقف به‌صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان، برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با اصناف، و موقوفات، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی ایستگاه واقف باشیم دربقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهید واقف، برگزاری نماز وحدت، غبارروبی قبور مطهر شهدا و... از دیگر برنامه‌های این دهه در استان به شمار می‌روند.

او از برگزاری همایش یاوران وقف درروز یکشنبه ۱۲ آبانماه با حضور جمعی از خدمت گذران بقاع متبرکه و موقوفات و مسئولان استانی خبر داد و تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این مراسم تجلیل از هیئت امناء و خادمین اماکن متبرکه، متولیان موقوفات و فعالان عرصه وقف می‌باشد.

انتهای پیام/س

رویکرد ترویج فرهنگ وقف در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار