افزایش تردید‌ها درباره کشته شدن بغدادی در عملیات آمریکایی

المیادین در گزارشی به بررسی تردید‌ها درباره موفقیت عملیات آمریکا در کشتن سرکرده داعش و همچنین انگیزه این کشور پرداخت.

افزایش تردید‌ها درباره کشته شدن بغدادی در عملیات آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان عملیاتی که آمریکا ادعا می‌کند طی آن سرکرده گروه داعش را به هلاکت رسانده باعث تردید برخی طرف‌ها درباره صحت این ادعا شده تا جایی که برخی محافل هدف از اعلام چنین خبری را تلاش رئیس جمهور آمریکا برای بهره برداری تبلیغاتی از آن می‌دانند. 

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، در حالی که دونالد ترامپ از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در عملیاتی اطلاعاتی خبر داد، روسیه چنین چیزی را مورد تردید قرار داد و اعلام کرد اطلاعات موثقی درباره اجرای چنین عملیاتی یا هلی برن نیرو در منطقه در دست ندارد. مسکو از واشنگتن خواست ادله و شواهد شفافی درباره کشته شدن بغدادی ارائه کند.


بیشتر بخوانید: جسد ابوبکر بغدادی چه می‌شود؟


المیادین با اشاره به خبر‌هایی که مقامات آمریکایی درباره کشته شدن بغدادی در روستای باریشا در سوریه منتشر کردند، اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا از مشارکت برخی کشور‌ها از جمله روسیه، ترکیه، سوریه و عراق در این عملیات خبر داد و افزود اطلاعاتی نیز از نیرو‌های موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) دریافت کرد.

سخنان مقامات آمریکایی درباره کشته شدن بغدادی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. مقامات عراقی اعلام کردند اطلاعات امنیتی و مختصات دقیقی از محل وجود بغدادی ارائه کردند و ترکیه نیز از تبادل اطلاعات با آمریکا قبل از عملیات خبر داد. اما روس‌ها موضع دیگری اتخاذ کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد تعداد زیاد کشور‌های شرکت کننده در این عملیات تردید‌ها درباره موفقیت آن را افزایش می‌دهد. به این ترتیب پرسش‌های زیادی درباره کشته شدن بغدادی بخصوص حضور وی در منطقه تحت سیطره گروه تروریستی جبهه النصره به عنوان یکی از دشمنان داعش، وجود دارد.

این در حالیست که این منطقه در بخشی از منطقه کاهش تنش و درگیری در ادلب قرار دارد که تحت سیطره ترکیه است. علاوه بر این فقدان هرگونه قرائن و شواهد ملموس درباره کشته شدن سرکرده داعش نیز به نوبه خود باعث افزایش تردید‌ها می‌شود.

از این گذشته شکل اعلام خبر این عملیات به صورتی که به سیاست‌های ترامپ و تبلیغات انتخاباتی وی کمک می‌کند و نیز به تصویر کشیدن این عملیات به عنوان دستاوردی صرفا آمریکایی و نادیده گرفتن نقش محوری و اساسی نیرو‌های عراقی و سوری در شکست داعش باعث افزایش تردید‌ها درباره آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار