مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

اردبیل آماده پذیرش گردشگران سلامت کشور عمان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این استان آماده پذیرش گردشگران سلامت کشور‌های عربی به ویژه عمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: پیرو سفر وزیر میراث فرهنگی به کشور عمان این کشور به عنوان یکی از مبادی جدید ورود گردشگران خارجی به ایران و اردبیل انتخاب شد.

او اظهار داشت: اردبیل یکی از استان‌های مرزی و از مقاصد سفر گردشگران خارجی است که با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات موجود در نظر داریم این استان را به عنوان مقصد سفر گردشگران خارجی تعریف کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: این استان می‌تواند در حوزه‌های مختلف به گردشگران خدمات ارائه کند که به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت برنامه گسترده‌ای جهت معرفی استان در سطح بین‌الملل داریم.

فلاحی تصریح کرد: با این وجود حضور گردشگران خارجی نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها به‌ویژه در بحث حمل و نقل است و به همین دلیل راه‌اندازی خط پروازی مسقط- اردبیل با استاندار اردبیل مطرح می‌شود.

به گفته او علاوه بر این در نظر داریم با مراکز گردشگری کشور عمان به منظور هدایت گردشگران به ایران و اردبیل مذاکره کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به ضرورت معرفی قابلیت‌های گردشگری استان به‌ویژه در بخش گردشگری سلامت در کشور عمان، تصریح کرد: با توجه به طرح جاذبه‌های استان از سوی وزیر میراث فرهنگی در سفر به عمان می‌توان برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی جهت جذب گردشگران عملیاتی کرد.

فلاحی با اشاره به فرابخشی بودن گردشگری خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تولید محتوا و تبلیغ جاذبه‌ها تاکید کرد.

او با بیان اینکه در جذب گردشگران خارجی محور شمال غرب کشور از امکانات کم‌نظیری برخوردار است، افزود: استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل می‌توانند تعامل مطلوبی برقرار کرده و نسبت به رونق این محور برای سفر گردشگران خارجی اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اردبیل یکی از استان‌های مرزی و از مقاصد سفر گردشگران خارجی است

برچسب ها: گردشگری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.