مدیر عامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد؛

آغاز طرح بیمه اجباری سلامت از هفته آینده/ بیش از ۲ هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد

موهبتی گفت: طرح بیمه اجباری سلامت از هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

آغاز طرح بیمه اجباری سلامت از هفته آینده/ بیش از ۲ هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در نشست خبری ماهیانه که در ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: دوشنبه آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور طرح پوشش اجبار بیمه همگانی سلامت برای همه ملت ایران آغاز به کار می‌کند.
 
او افزود: این موضوع یعنی  یک اتفاق کم نظیر، مبارک در تاریخ سلامت کشورمان در این شرایط فعلی که دشمنان و استکبار جهانی مشکلاتی را برای ملت ایران در حوزه سلامت و غذا دارو ایجاد کرد‌ه‌اند یک مسئله بسیار خوب و خوش یمن است.

موهبتی ادامه داد: دولت و سازمان برنامه و بودجه از طرح پوشش اجباری بیمه سلامت حمایت می‌کند و در این مدت ۶ ماهه، تسهیلات ویژه‌ای برای مراجعه‌کنندگان فراهم شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در چنین شرایط سخت اقتصادی حوزه سلامت حساسیت خاصی دارد  به طوری که احتمال افزایش فقر برای افرادی که از بیمه استفاده نکنند نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر است و من معتقدم که بیمه می‌تواند حفاظت مالی از مردم داشته باشد.

موهبتی افزود:  سازمان بیمه سلامت اجرای طرح پوشش بیمه اجباری سلامت را به تأخیر نمی‌اندازد؛ امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه، منابع مورد نیاز این طرح را برای سال‌های آینده تأمین کند.

او تاکید کرد: در طرح بیمه اجباری سلامت برای مراجعه‌کنندگان یک دوره انتظار ۱۰ روز در نظر گرفته شده است و این کار به نوعی تضمین بیمه به حساب می‌آید. در گذشته چنین دوره انتظاری وجود نداشت و هنگامی که افراد بر روی تخت بیمارستان قرار می‌گرفتند بیمه شده و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گرفتند، اما امروزه افراد با مراجعه به بیمارستان جهت بستری دفترچه بیمه دریافت می‌کنند، اما باید یک دوره انتظار ۱۰ روز را طی کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: اگر افراد در مدت ۶ ماهه تحت پوشش بیمه اجباری همگانی سلامت قرار گرفتند مشمول دوره انتظار ۱۰ روز نمی‌شوند، اما اگر یک ماه بعد از دوره ۶ ماهه برای انجام پوشش همگانی اجباری مراجعه کنند؛ باز هم مشمول دوره ۱۰ روز انتظار می‌شوند.

پرداخت به موقع مطالبات ارائه دهندگان خدمات حوزه سلامت

موهبتی گفت: برخی معتقدند که دفترچه‌های بیمه سلامت کارایی ندارد، اما باید گفت که دفترچه بیمه، خدمات بسیاری دارد؛  یکی از آن‌ها پرداخت به موقع مطالبات ارائه دهندگان خدمات حوزه سلامت است. امروزه ۲ هزار و ۴۵۰ قلم دارو، ۴ هزار و ۸۰۰ خدمت، ۴۸ هزار لوازم مصرفی تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اجرای پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت مانع اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق روستایی نمی‌شود.
 
او یاد آوری کرد: تا پایان سال زیر ساخت‌های نسخه نویسی الکترونیکی در کشور فراهم می‌شود و داروخانه‌ها باید از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند.

موهبتی گفت: کشور‌هایی با تولید ناخالص بالا مانند انگلیس دوره انتظار در آن‌ها به نسبت تا ۱۵۰ روز است، اما دوره انتظار در کشور ما ۱۰ روز است و این نشان می‌دهد که بیمه عملکرد خوبی دارد، با وجود این با آن چیزی که لایق ملت ایران است، فاصله داریم.
بیشتر بخوانید: اجرای پوشش بیمه اجباری هم زمان با هفته سلامت/ دهک‌های یک، دو و سه رایگان بیمه می‌شوند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه راهنمایی بالینی بر اساس منابع و میزان دسترسی مردم به خدمات نوشته می‌شود، افزود: اگر افراد توانایی پرداخت حق بیمه خود را دارند آن را در سامانه اعلام کنند وگرنه تمام استحقاق سنجی به وسیله وزارت رفاه انجام می‌شود و نتایج آن در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد. به طور کلی ما درخواست دادیم که اطلاعات مردم جهت استحقاق سنجی از طریق «وب‌سرویس» در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد؛ خوشبختانه وزارت رفاه همکاری و تعامل خوبی با سازمان بیمه سلامت دارد.

موهبتی گفت: سامانه رسیدگی به شکایات مردم در زمان اجرای پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت فعال است و مردم نقطه نظرات و حتی اعتراض‌های خود را می‌توانند با ما در میان بگذارند. درحال حاضر روزانه بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر دفترچه‌های بیمه خود را تمدید می‌کنند

انتهای پیام/

تا پایان سال زیر ساخت‌های نسخه نویسی الکترونیکی فراهم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
morteza
۱۴:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
یک ماه و یک هفته شد تعیین وسع مشخص نشد مگه نگفتن ما یک ماهه انجام میدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۱:۴۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
با سلام: کفگیر بیمه به ته دیگ خورده
با این روش دارن دست تو جیب مردم میکنن
چرا الان به فکر سلامتی مردم افتادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خوبه
آخرین اخبار