میرابیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور ایران در کنفرانس مونیخ برای مبارزه با تروریسم سازنده خواهد بود

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:حضور ایران در کنفرانس مونیخ برای حفظ امنیت منطقه اهمیت زیادی دارد.

حضور کشورمان در مونیخ امری سازنده برای مبارزه با تروریسم است/ایران از کشور‌های منطقه در خواست مشارکت فعال برای مبارزه با تروریسم داردرضا میرابیان کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در رابطه با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قطر، گفت: کنفرانس مونیخ یک نشست دوره‌ای است که جمهوری اسلامی ایران همواره در این  آن حضور فعال داشته است، چراکه در سال‌های اخیر ماهیت این کنفرانس بحث مبارزه با تروریسم و انواع مختلف آن در منطقه غرب آسیا است.

او افزود:جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر سردمدار مبارزه با موضوع تروریسم چه در قالب القاعده و چه داعش است، بنابراین کشورمان مدعی مبارزه با آن است، همچنین ایران درخواست کننده این است که کشور‌های منطقه مشارکت فعال و هماهنگی برای مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز داشته باشند، چراکه تروریسم  در سال‌های اخیر منطقه را دچار بحران جدی کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: حضور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مونیخ می‌تواند بسیار موثر و سازنده باشد، در حقیقت محور این اجلاس موضوع امنیت منطقه ای، امنیت بین المللی، مبارزه با تروریسم، همکاری کشور‌ها حول مبارزه با تروریسم و عدم تمیز بین تروریسم خوب و تروریسم بد است.

میرابیان تاکید کرد: در واقع  برخی از کشور‌های صاحب قدرت، تروریسم را به شکل بد و خوب تعریف  می کنند، درحالیکه  تروریسم تنها یک بعد پلید و بد دارد. ایران هم به شدت با این موضوع مخالف است، بنابراین کنفرانس مونیخ  در رابطه با این موضوع هم صحیبت خواهد شد.


بیشتر بخوانید:ظریف امروز به قطر سفر می‌کند


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در بخش خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ عصر امروز تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کند. او در این سفر، در چند پنل مرتبط با این کنفرانس شرکت کرده و به سخنرانی خواهد پرداخت که احتمالا در تعدادی از آنها، همراه با پرسش و پاسخ خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار