نتایج عملکرد چهار دستیار صوتی مطرح در جهان

یکی از شرکت‌های تحلیل‌گر صنعت دیجیتال به تازگی با طرح ۴۹۹۹ سوال از دستیار‌های اپل سیری، آمازون الکسا، مایکروسافت کورتانا و دستیار صوتی گوگل، عملکرد این دستیار‌ها را مورد بررسی قرار داد.

نتایج عملکرد چهار دستیار صوتی اصلی در جهانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که شرکت‌ها بزرگ سازنده تلفن همراه و شرکت‌های فعال در صنعت دیجیتال در کنار ساخت محصولات جدید روی طراحی هوش مصنوعی و دستیار صوتی نیز تمرکز کرده‌اند و سعی دارند با طراحی بهتر دستیار صوتی مخصوص خود علاوه بر رقابت با شرکت‌های بزرگ و مطرح، راحتی کاربران خود را نیز بالاتر ببرند. در حال حاضر چهار دستیار صوتی اصلی با عملکرد بالا در دسترس کاربران قرار دارد که شامل دستیارهای Google Assistant و Apple's Siri و Amazon's Alexa و Microsoft's Cortana می‌شود و رتبه بندی این دستیار‌ها چند سالی است به همین شکل باقی مانده و دستیار گوگل توانسته است دستیار اپل را با وجود قدمتی که دارد، کنار زند.

اما به تازگی شرکت Perficient digital آزمایشی روی دستیار‌های صوتی انجام داده است که طی این آزمایش از هر چهار دستیار صوتی اصلی ۴۹۹۹ سوال پرسیده شد تا عملکرد این دستیار‌ها مورد بررسی قرار گیرد و امتیاز دهی به این چهار دستیار صوتی بر اساس جواب‌های درست داده شده از سوی این چهار دستیار انجام شده است. همچنین پس از طرح سوال، در صورتی دستیار صوتی امتیاز آن سوال را گرفته است که جوابی کوتاه و صریح را داده باشد.

نتایج عملکرد چهار دستیار صوتی اصلی در جهان

پس از طرح همه‌ی سوالات دستیار شرکت گوگل توانست با دادن ۸۵ درصد از جواب‌های درست در جایگاه اول، دستیار شرکت اپل با ۷۰ درصد جواب درست در جایگاه دوم، دستیار الکسا با ۶۷ درصد در جایگاه سوم و دستیار شرکت مایکروسافت با ۵۰ درصد جواب درست در جایگاه چهارم قرار گرفته است که نشان از ضعیف بسیار وسیع این دستیار صوتی در عملکرد دارد.


بیشتر بخوانید: تصویر نسل بعدی ایرپاد اپل لو رفت + عکس


این در حالی است که دستیار صوتی مایکروسافت سعی کرده بود با توضیح دادن به تعداد بیشتری از سوالات مطرح شده نسبت به سایر دستیار‌های صوتی پاسخ دهد، اما از آنجایی که صرفا جواب‌های کوتاه در این آزمایش پذیرفته شده‌اند، امتیاز کورتانا تا حد بسیار زیادی پایین آمد. با این حال هنوز هم این چهار دستیار صوتی نیاز به پیشرفت و ارتقا دارند و باید منتظر بهبود آن‌ها از سوی توسعه دهندگان باشیم.

انتهای پیام/

بررسی عملکرد چهار دستیار صوتی بزرگ

برچسب ها: فناوری ، دستیار صوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار