گردشگری عشایر در اولویت برنامه‌های اردبیل قرار گرفت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: گردشگری عشایر در اولویت برنامه‌های اردبیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بعد از ظهر امروز با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان کنفرانس بین المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، توجه به گردشگری روستایی و عشایر با جدیت دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه امسال بحث آموزش و استغال گردشگری با جدیت دنبال می‌شود افزود: سال آینده در راستای تحقق این مهم از ظرفیت نخبگان، تشکل‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و جامعه عشایری به صورت گسترده استفاده خواهیم کرد تا بتوان به واسطه این رویداد قابلیت‌های استان را معرفی کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: پیرو جلسات مشترک با اداره کل تبلیغ و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی، بخش تبلیغ و بازاریابی نیز با رویکرد جدیدی در استان پیگیری خواهد شد و به ویژه محور جدید گردشگری به این منظور تعریف می‌شود.

فرشی گفت: محور شمال غرب کشور شامل استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تعریف شده و با توجه به تاثیر اینفلوئنسر‌های فضای مجازی تور بازدید ویژه این محور برای آن‌ها تعریف می‌شود.

او افزود: در راستای توسعه گردشگری زمستانی و طرح زمستان بیدار نیز قرار است کشور‌هایی با اقلیم نزدیک به اردبیل محور برنامه‌ها بوده و به ویژه رویداد‌های بین المللی از جمله با محوریت پیست‌های اسکی تعریف شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری الکترونیک گفت: با توجه به تعریف اپلیکیشن‌های گردشگری در استان، کشور‌های عربی به عنوان مبدا سفر گردشگران عربی جهت معرفی قابلیت‌ها مورد توجه خواهند بود.

فرشی در خصوص دستور العمل معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان نیز به برنامه ریزی تعریف تور با مشارکت یکی از موسسات استانی اشاره کرد و گفت: در قالب این تورجاذبه‌های گردشگری استان‌های واقع در مسیر آن از جمله سیستان و بلوچستان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

ضرورت توسعه گردشگری الکترونیک در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.