مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۰ حادثه طبیعی شامل زلزله، توفان، سیل و آبگرفتگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان به وقوع پیوست.

۱۳۰ حادثه طبیعی امسال در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ثبت بیش‌از ۱۲۵ زلزله، ۴۵ مورد توفان و ۶۶ مورد سیل و آبگرفتگی را از جمله حوادث رخ داده این مدت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

او  افزود: با بروز پنج مرحله بارندگی در این مدت در سیستان و بلوچستان شاهد جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در ۶۶ نقطه استان بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین خسارت سیلاب این مدت در اوایل امسال گزارش شد که خسارت‌هایی را به امور زیربنایی و بخش کشاورزی به همراه داشت.

او بیان کرد: همچنین بروز ۴۵ مورد توفان که سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک آن به صورت لحظه‌ای به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسید شاهد مراجعه هزار و ۲۶۰ نفر از مردم شمال این استان به بیمارستان بودیم.

شهنوازی اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.

او  ادامه داد: ۳۵۳ نفر از این افراد بستری و ۹۰۷ به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت شاهد بروز ۱۲۵ مورد زلزله بالای سه ریشتر در استان بودیم که خسارتی به همراه نداشت.

او خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند.

انتهای پیام/ع

۱۳۰ حادثه طبیعی در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.