ترامپ: بغدادی را ما کشتیم / نمی‌خواهیم پلیس منطقه باشیم

رئیس جمهور آمریکا در نشست انجمن بین المللی رؤسای پلیس در شیکاگو بار دیگر بحث کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را پیش کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست انجمن بین المللی رؤسای پلیس در شیکاگو گفت: آخر هفته‌ای که گذشت یک آخر هفته فوق العاده برای کشور ما بود؛ ما بغدادی رهبر داعش را کشتیم.

او افزود: ابوبکر بغدادی کسی است که داعش را تاسیس کرده و منطقه‌ای به اندازه ایالت اوهایو آمریکا را به کنترل خود در آورده بود.

او با ادعای اینکه نظامیان آمریکایی سال‌های سال به دنبال وی بودند، افزود: وی فردی مریض و فاسد بود و اکنون کشته شده است.

ترامپ در این سخنرانی‌ همچنین با تکرار دوباره این ادعا که نمی‌خواهد کشورش پلیس منطقه باشد، گفت آمریکا باید نفت (در سوریه) را حفظ کند.

رئیس جمهور آمریکا دیروز هم در اظهاراتی طمع ورزانه مدعی شده بود: باید سهم خود را از نفت سوریه بگیریم. در مورد خروج از سوریه تجدیدنظر نمی‌کنیم.

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا پس از خبرسازی رسانه‌های آمریکایی درباره ادعای هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش، به سبک روسای جمهور سابق این کشور پشت تریبون قرار گرفت و با ترتیب دادن یک کنفرانس خبری در کاخ سفید به نوعی تلاش کرد خود را یک ”قهرمان» نشان دهد؛ شبیه آنچه که پس از به هلاکت رسیدن بن لادن در دوران باراک اوباما، ریاست جمهوری سابق آمریکا روی داد.

ساعاتی قبل از آن یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و کشته شده است. (اینجا)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قپی
۲۲:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
نخیر بغدادی رو من کشتم جسدشم دادم سگها خوردن بیخود قپی نیا باور نمیکنی فیلمش هم هست .13 نفر هم همراش بودن جوراباشون هم همگی لنگه بود فقط اعتراف میکنم نمیدونم چرا لنگه بود ! دیگه هم ازین کارا نمیکنم هرکه میخواد خودش بره بغدادیها رو بکشه.
آخرین اخبار