ژنرال آمریکایی: مدیریت عملیات داعش از ترامپ بهتر است

جیمز استراوریدیس، ژنرال ۴ ستاره آمریکایی اعلام کرد گروه تروریستی داعش در مدیریت عملیات از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بهتر است.

ژنرال آمریکایی: مدیریت عملیات داعش از ترامپ بهتر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان‌بی‌سی، ژنرال جیمز استراوریدیس در گفت‌وگو با این شبکه خبری اعلام کرد گروه تروریستی داعش در مدیریت عملیات از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بهتر است.

ژنرال آمریکایی گفت که لحن گفتار ترامپ زمانی که درباره عملیات نیروهای آمریکایی که به هلاکت ابوبکر بغدادی انجامید، صحبت می‌کرد موجب استفاده گروه‌های افراطی برای جذب نیرو‌های بیشتر قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: «اینجا یک مشکل واقعی وجود دارد و آن انگیزه طرف دیگر است. برخی شاید این استدلال را بکنند که لحن گفتار رئیس‌جمهور بازدارنده است، اما من چنین فکر نمی‌کنم.»

استراوریدیس افزود: «این نوار دوباره اجرا خواهد شد و به خصوص تصویر سگ در جهان عرب باعث ایجاد انگیزه منفی می‌شود و معتقدم که این لحن گفتار ترامپ به عنوان ابزاری برای جذب نیرو توسط داعش در اینترنت استفاده خواهد شد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «ما تصویر سگ شگفت انگیزی را که کارش برای گرفتن و کشتن ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، عالی بود از طبقه بندی محرمانه خارج کردیم! (نام این سگ از طبقه بندی محرمانه خارج نشده است.)»

ترامپ پیش از این در نشست انجمن بین المللی رؤسای پلیس در شیکاگو گفت: «آخر هفته‌ای که گذشت یک آخر هفته فوق العاده برای کشور ما بود؛ ما بغدادی رهبر داعش را کشتیم.»

او افزود: «ابوبکر بغدادی کسی است که داعش را تاسیس کرده و منطقه‌ای به اندازه ایالت اوهایو آمریکا را به کنترل خود در آورده بود.»

روز یکشنبه رئیس جمهور آمریکا پس از خبرسازی رسانه‌های آمریکایی درباره ادعای هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش، به سبک روسای جمهور سابق این کشور پشت تریبون قرار گرفت و با ترتیب دادن یک کنفرانس خبری در کاخ سفید به نوعی تلاش کرد خود را یک ”قهرمان» نشان دهد؛ شبیه آنچه که پس از به هلاکت رسیدن بن لادن در دوران باراک اوباما، ریاست جمهوری سابق آمریکا روی داد.

ساعاتی قبل از آن یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفته و کشته شده است. (بیشتر بخوانید)

جیمز استراوریدیس، ژنرال ۴ ستاره بازنشسته آمریکایی ۳۷ سال در نیروی دریایی این کشور خدمت کرده و پیش از این نیز یکی از فرماندهان ارشد ناتو بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار