۱۲ آبان‌ماه؛ زمان ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، زمان آغاز ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری را ۱۲ آبان‌ماه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدامیرعباس جلالی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه امسال هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود، گفت: طی دو سال گذشته این آزمون با همکاری و مشارکت سازمان اوقاف و معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار می‌شد، اما امسال برگزاری آزمون میان این دو نهاد تفکیک شده است.

او افزود: در این راستا برگزاری آزمون کتبی به عهده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آزمون شفاهی نیز به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه سپرده شده است.

جلالی، زمان آغاز ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری را ۱۲ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: متقاضیان تا ۱۲ آذرماه مهلت ثبت‌نام در این آزمون را از طریق سایت www.quranedu.ir دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با تصریح اینکه برای شرکت در آزمون شفاهی پذیرش در آزمون کتبی الزامی است، گفت: زمان آزمون کتبی روز پنج‌شنبه، ۳ بهمن‌ماه و زمان آزمون الکترونیکی نیز ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه امسال اعلام شده است.

او با بیان اینکه این آزمون در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار خواهد شد، گفت: گروه‌های امتحانی شامل ترجمه ومفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع)، حفظ قرآن کریم، آموزش‌های الکترونیک هستند و حد نصاب قبولی در آزمون جهت اعطای گواهینامه نیز شامل کسب نمره حداقل ۷۰ در آزمون کتبی و حداقل ۸۰ در آزمون الکترونیکی است.

جلالی، زمان برگزاری آزمون شفاهی را ۵ تا ۱۶ اسفندماه امسال اعلام کرد و گفت: حد نصاب قبولی در مرحله دوم آزمون یعنی آزمون شفاهی و دریافت هدایای طرح کسب امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در عین حال این نکته را یادآور شد که برای سنین زیر ۱۰ سال و همچنین روشندلان، صِرف ثبت نام در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور در آزمون شفاهی کفایت کرده و نیاز به شرکت در آزمون کتبی وجود ندارد.

او گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه در جهت اجرای نظام جامع تشویق حافظان قرآن کریم، به تمامی افرادی که در آزمون این طرح موفق به کسب امتیازات لازم و قبولی در آزمون شوند، بدون قرعه‌کشی کمک هزینه سفر‌های زیارتی هریک به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به‌صورت نقدی اهدا خواهد کرد.
انتهای پیام/م

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار