برخی مدارس نوساز استان زنجان بدون معلم؛ خاک می‌خورند

به‌خلاف اظهارات مسئولان آموزش و پرورش استان که هیچ مدرسه‌ای بدون معلم در زنجان وجود ندارد در برخی از روستا‌ها با وجود مدارس نوساز و دانش‌آموز، مدارس به‌دلیل نبود معلم تعطیل است.

برخی مدارس نوساز استان زنجان بدون معلم؛ خاک می‌خورندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در برخی از روستا‌های استان با این‌که مدارس نوساز وجود دارد، اما به‌نظر می‌رسد آموزش و پرورش از اعزام معلم به این مدارس خودداری می‌کند، روستای یامچی در منطقه زنجان‌رود از جمله روستا‌هایی است که با داشتن مدرسه نوساز جهت آموزش دوران راهنمایی، اما چند سالی است که تعطیل است و فاقد معلم است.

در سال جاری دانش‌آموزان دختر و پسر در این روستا به بیش از ۶۰ نفر می‌رسند، اما به‌دلیل تعطیل بودن مدرسه روستا مجبور هستند تا چندین کیلومتر مسافت را طی کرده و به‌جهت ادامه تحصیل به مدرسه واقع در روستا‌های همجوار بروند.

در این بین برخی از خانواده‌ها از رفتن فرزاندان خود به روستا‌های دیگر و ادامه تحصیل در آنجا ممانعت می‌کنند و چاره کار را فقط در مهاجرت به شهر و ادامه تحصیل در مدارس شهری می‌دانند، تعدادی از دانش‌آموزان این روستا نیز جهت ادامه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی شهر ثبت‌نام کرده و در آنجا مشغول می‌شوند.

با این‌که تعداد تحصیل‌کردگان دانشگاهی در این روستا بسیار بالا است و می‌تواند با گذراندن دوره‌های آموزشی به‌صورت حق‌التدریسی وظیفه آموزش دانش‌آموزان را در این مدرسه به‌عهده بگیرند و هم به‌نحوی خود شاغل شده باشند، اما اداره آموزش و پرورش از پذیرش افراد تحصیل‌کرده این روستا نیز خودداری می‌کند.

و، اما دانش‌آموزان این روستا تنها راه فرار از بی‌سوادی را پیمودن چندین کیلومتر مسیر و رسیدن به مدارس در روستا‌های همجوار یا مهاجرت به شهر زنجان می‌دانند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش زنجان  با بیان این‌که در حال حاضر هیچ مدرسه بدون معلم در استان وجود ندارد و برای اکثر مدارس معلم اختصاص داده شده است، گفت: برای ادامه کار یک مدرسه راهنمایی باید حتماً ۴۰ نفر دانش‌آموز در روستا حضور داشته باشد.

او اظهار داشت: برای تأسیس و شروع کار مدرسه راهنمایی و اول متوسطه باید ۶۰ نفر دانش‌آموز در روستا‌ها ساکن باشند تا اعزام معلم به این مدارس صورت گیرد.

به‌گفته رهبر طوماری تعداد دانش‌آموزان روستای یامچی که در منطقه زنجان‌رود واقع شده کمتر از ۴۰ نفر می‌باشد و امکان دایر بودن مدرسه و اعزام معلم به این روستا وجود ندارد و دانش‌آموزان باید برای ادامه تحصیل به روستا‌های همجوار مراجعه کنند.

طوماری افزود: در صورتی که دانش‌آموزان پسر در رفت‌وآمد با مشکل مواجه باشند می‌توانند در مدرسه شبانه‌روزی روستای ینگجه اسکان بگیرند و ادامه تحصیل دهند.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/ ن

برخی مدارس به‌دلیل نبود معلم تعطیل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.