خلیج فارس مواج می‌شود/ کاهش دما از فردا

اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده از فردا همزمان با خروج سامانه بارشی، وزش باد شمالی آغاز و خلیج فارس متلاطم می‌شود

خلیج فارس مواج می‌شود/ کاهش دما از فردازهرا راستگو رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: سامانه بارشی که اواخر شنبه وارد استان شده بود تا ظهر فردا در سراسر استان فعالیت خواهد داشت که وقوع بارندگی‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

راستگو  افزود: به دنبال خروج این سامانه بارشی از فردا، وزش باد‌ شمال غربی بر روی دریا آغاز می‌شود به طوری که سرعت باد در برخی ساعات به ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود به سبب وزش باد، خلیج فارس و سواحل استان از پنجشنبه تا ظهر شنبه (۱۱ آبان) مواج و متلاطم باشد. انتظار داریم در این مدت به ویژه جمعه، ارتفاع موج در سواحل شمالی به ۱.۵ متر و در سواحل مرکزی و جنوبی به بیش از ۲ متر برسد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر درباره تردد شناورهای مختلف به ویژه شناور‌های کوچک و تفریحی در این مدت هشدار داد.

راستگو بیان کرد: دمای هوا نیز از پنجشنبه تا شنبه (۹ تا ۱۱ آبان) ۲ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.

او همچنین با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که اواخر شنبه وارد استان شده بود، گفت: این سامانه به شکل پراکنده‌ای در استان فعالیت داشت به طوری که بیشترین میزان بارش مربوط به شهرستان دشتی با چهار میلی متر و در سایر نقاط استان زیر دو میلی متر بوده است.

انتهای پیام/ک

وزش باد و تلاطم خلیج فارس از فردا

برچسب ها: باران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.