ناپایداری‌های جوی و دریایی تا اواخر هفته ادامه دارد/ بیشترین بارندگی در برازجان گزارش شد

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده ادامه ناپایداری‌های جوی و دریایی تا اواخر هفته است.

ناپایداری‌های جوی و دریایی تا اواخر هفته ادامه دارد/ بیشترین بارندگی در برازجان گزارش شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین سامانه بارشی پاییز از شنبه در استان بوشهر فعال است. سامانه‌ای که همراه با باد و باران بوده است.

بر اساس آمار هواشناسی، در برازجان تا صبح امروز ۱۸ میلیمتر باران باریده و بیشترین بارندگی را این شهر داشته است.

همچنین سرعت وزش باد دیروز در خارگ به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز تا صبح فردا در برخی مناطق به تناوب آسمانی ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و احتمال رعد وبرق و همچنین وزش باد (گاهی شدید) پیش بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: سواحل استان هم در این مدت، گاهی به سبب وزش باد تا حدودی متلاطم می‌شود.

او ادامه داد: سه‌شنبه قدری از میزان ناپایداری‌های جوی و دریایی کاسته می‌شود، اما چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: عصر پنجشنبه و جمعه به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، ضمن اینکه دریا و سواحل استان مواج و متلاطم می‌شود، از دمای هوا نیز به طور محسوسی کاسته خواهد شد.

راستگو گفت: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات تمام ابری همراه با بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او افزود: جهت وزش باد بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی (گاهی متغیر) با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در بعد از ظهر و شب گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از سواحل گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

راستگو بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۵۰ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۹:۰۳، جزر دوم دریا ساعت ۱۴:۲۷ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۵۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

ادامه ناپایداری‌های جوی تا آخر هفته

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.