واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: چنانچه در مذاکرات و رفت و آمدها، آنچه ما دنبالش هستیم اتفاق نیفتد، گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت.

گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشتبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به کلیات گام چهارم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای اظهار کرد: کمیته‌ای آن را بررسی می‌کند و قرار بر این است که اگر تا همان دو ماهی که برای گام سوم معین شده، در مذاکرات و رفت و آمد‌ها آنچه ما دنبالش هستیم اتفاق نیفتد، ما گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت.

واعظی در پاسخ به این پرسش که اقدام ایران برای لغو مسدود شدن حساب ایرانی‌ها در مالزی چیست، گفت: این اتفاق فقط در مالزی نیست، بلکه در برخی کشور‌ها برای دانشجویان ایرانی پیش آمده است و بر اساس مشکلاتی است که از تحریم‌ها سرچشمه می‌گیرد و دوستان ما در وزارت امور خارجه رایزنی کرده‌اند و برخی از این حساب‌ها باز شده و ان‌شاءالله در مورد مالزی هم تلاش می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد.


بیشتر بخوانید: تصویب آیین‌نامه اجرایی آموزش عالی رایگان برای افراد دارای معلولیت


رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: موضوع جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث لبنان این است که هم دولت به خواست مردم توجه کند و هم مطالبات باید به گونه‌ای بیان شود که باعث هرج و مرج و به هم ریختگی اوضاع نشود.

واعظی گفت: توصیه ما همواره دعوت به آرامش و دخالت نکردن نیرو‌های خارجی در این کشورهاست.

او درباره موضع دولت برای پیوستن به FATF تصریح کرد: موضع دولت در این خصوص کاملاً روشن است، ما اعتقاد بر این داریم و به صراحت نیز اعلام کردیم. هر چند که ما از طرف آمریکا در تحریم قرار داریم، فشار‌های فراوانی از سوی آنها وجود دارد، بانک‌های ایرانی با بانک‌های دیگر کشور‌ها نمی‌توانند به آسانی ارتباط داشته باشند و با تحریم، محدودیت‌هایی برای روابط بانکی‌مان ایجاد شده، اما این تحریم‌ها را موقت می‌دانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: معتقدیم دیر یا زود این تحریم‌ها، برطرف و موانع بر سر روابط بانکی برداشته خواهد شد و ما همانند گذشته باید با بانک‌های دیگر کشور‌ها کار کنیم. معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و بسیاری از حقوقدانان اعتقادشان بر این است که این طرح اکنون تبدیل به قانون شده و می‌تواند آن را برای ابلاغ به آقای رئیس‌جمهور ارسال کنند.

واعظی با اشاره به انتخابات خانه احزاب و اتفاقات رخ داده در این‌باره، تصریح کرد: آنچه آقای رئیس‌جمهور در سال ۹۲ در این خصوص مطرح کرد، در حال انجام است و شما می‌بینید که یک ارتباط بسیار خوبی میان وزارت کشور و احزاب شکل گرفته و مجوز به احزاب با تفکر‌های مختلف داده شده است. درباره اتفاقات اخیر انتخابات خانه احزاب آن را دنبال می‌کنیم تا در جلسه بعدی در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

او در واکنش به مسائل مطرح شده پیرامون حذف یارانه بخشی از مردم تصریح کرد: مطالبی که مطرح می‌شود، حقیقت ندارد، حذف یارانه بخشی از مردم در سال‌های گذشته نیز مطرح شد و هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداد. اینکه گفته می‌شود می‌خواهیم یارانه ۲۴ میلیون نفر را حذف کنیم، حرف درستی نیست. در این راستا روش ما همان روش گذشته است، یعنی به شکل تدریجی و با مطالعه و بررسی دقیق، یارانه افراد پردرآمد را حذف و اگر در این راه اشتباه هم کنیم، آن را اصلاح خواهیم کرد، بنابراین مردم در این خصوص به هیچ‌وجه نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار