سردار رضایی در جمع خبرنگاران:

جلوگیری از ورود ۴۷ تن مواد مخدر از مرز‌های شرقی کشور

فرمانده مرزبانی کشور گفت:با تلاش مرزبانان غیور، از ورود ۴۷ تن مواد مخدر از مرز‌های شرقی کشور جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در هفت ماه گذشته با تلاش مرزبانان غیور در مرزهای شرقی، از ورود  و ترانزیت ۴۷ تن مواد مخدر جلوگیری شده است.

او گفت: در این مدت کشفیات قاچاق نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش نشان می دهد.

فرمانده مرزبانی گفت: هم اکنون زمینه سرمایه گذاری در تمام مناطق مرزی کشور فراهم شده و مرزبانی آماده همکاری کامل با تجار و بازرگانان است.

سردار رضایی  با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور  به خصوص ترکیه بستر مناسبی برای حضور سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی است و در مرزهای استان آذربایجان غربی حتی کشور جایی نیست بگوییم نمی شود سرمایه گذاری کرد.

او ادامه داد: همه مناطق مرزی آماده سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی است و در استان آذربایجان غربی نیز به جهت همراهی خوب مرزنشینان و مسئولان بسترهای خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است و باید برخی زیرساخت ها فراهم شود.

سردار رضایی با بیان اینکه در آذربایجان غربی زمینه تبادل تجاری قانونی با سه کشور برقرار بوده و پایانه های  مرزی متعددی داریم عنوان کرد: مرزبانی کشور نیز آماده همکاری همه جانبه با بازرگانان و تجار در مناطق مرزی است.

او با اشاره به فراهم نبودن بخشی از زیرساخت ها از سوی وزارت راه و پایانه ها، ابنیه ها و تجهیزات خاطرنشان کرد: باید این زیرساخت ها از سوی نهادهای ذیربط فراهم شود، در این راستا مرزبانی کشور نیز برنامه ریزی لازم برای تردد مجاز و تبادل تجاری قانونی در مرزها را در دستور کار دارد.

فرمانده مرزبانی با بیان اینکه در خصوص سرمایه گذاری در مناطق مرزی کشور طرح مشترکی با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام داده ایم گفت:  بر اساس این طرح پژوهشی،  برای تجهیز مرزها و پایگاه های مرزبانی و جبران عقب‌ماندگی‌ها در مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

انتهای پیام/م

برای تجهیز مرزها و پایگاه های مرزبانی و جبران عقب‌ماندگی‌ها در مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.