سرپرست اداره اوقاف دامغان:

در شش‌ماهه امسال شش دامغانی اموال خود را در اوقاف به ثبت رساندند

مقیمیان گفت: در نیمه نخست سال شش دامغانی اموال خود را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اوقاف این شهرستان به ثبت رساندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر مقیمیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دامغان ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال‌جاری شش نفر از شهروندان دامغانی اموال خود را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شامل وقفیاتی نظیر مسکن، مغازه و باغ در اوقاف این شهرستان به ثبت رساندند، ابراز داشت: امسال ۱۷ وقف جدید نیز در دامغان ثبت‌شده است.

او ضمن با بیان اینکه یک هزار واقف خیراندیش در این شهرستان وجود دارد افزود: سال گذشته در دامغان ۱۱ فقره وقف جدید از سوی واقفان به ثبت رسیده است که این میزان وقف رقمی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دامغان ضمن بیان اینکه ۳۸ امامزاده و یک هزار و ۵۳۷ موقوفه زیر نظر اوقاف این شهرستان وجود دارد، ابراز داشت: ۲۰۰ نفر از معتمدان با حکم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عضو هیئت امناء این تعداد امامزادگان هستند.

مقیمیان بابیان اینکه ۴۰ نفر در دامغان به‌عنوان یاوران وقت فعالیت می‌کنند، از وجود یک هزار واقف خیراندیش در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری سوگواری یاس نبوی، ادعیه در بقاع متبرکه، بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری، کمک‌های قرآنی و مشارکت‌های مردمی (طرح مودت)، راه‌اندازی و فعال‌سازی مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی (افق) از مهم‌ترین برنامه‌های شاخص اداره اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود که طی سال در سطح آستان مقدس امامزادگان اجرا می‌شود.

او ضمن بیان اینکه طرح توسعه آستان مقدس امامزادگان سید صالح روستای جزن، محمد و جعفر دامغان، محمد دیباج، عبد العالی و عبدالمعالی دامغان، قاسم صیدآباد و قاسم زینبیه دامغان به تصویب سازمان اوقاف و امور خیریه رسید، اظهار داشت: برای اجرای طرح بااعتبار ۹۰ میلیارد ریال در قالب پرداخت تسهیلات و کمک‌های سازمان اوقاف ابلاغ‌شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام / م

ثبت ۱۷ وقف جدید در سال جاری در دامغان

برچسب ها: اوقاف ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.