در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت بی میلی زوجین برای فرزندآوری چیست؟

یک روانشناس درباره رابطه جشن‌های تولد لاکچری با ممانعت زوجین از فرزندآوری توضیحاتی داد.

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بی میلی زوجین برای فرزند آوری اظهار کرد: دلایل زیادی برای بی میلی زوجین برای بچه دار شدن وجود دارد که در این میان می‌توان به شاغل بودن زنان اشاره کرد، چراکه با خود می‌گویند وقتی برای بارداری و تربیت فرزند ندارند.

این روانشناس بیان کرد: از دیگر دلایل بچه دار نشدن زوجین آن است که  قشر متوسط شرایط مالی خوبی ندارند و همچنین چشم و هم چشمی‌ها در فضای مجازی به بی میل شدن افراد برای بچه دار شدن دامن می‌زند.

وی گفت: سن ازدواج به دلیل شرایط اقتصادی بالا رفته است و دختران و پسران تمایلی به ازدواج در سنین پایین‌تر ندارند و معتقدند باید شرایط مالی خوبی داشته باشند تا تن به ازدواج دهند.

امام بیان کرد: رقابت و چشم و هم چشمی در بعضی از خانواده‌ها، مشاهده تولد‌ها و جشن‌های آنچنانی، صرف هزینه‌های زیاد برای عمل‌ سزارین و برگزاری جشن‌های تولد بعد از به دنیا آمدن کودک در بیمارستان باعث می‌شود زوج‌های جوان که جزء قشر متوسط جامعه هستند دیگر میلی به بچه دار شدن نداشته باشند.

این روانشناس افزود: مشاهده عکس‌های لاکچری مربوط به جشن‌های تولد در فضای مجازی فضای ناامنی را برای خانواده‌های قشر متوسط ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که در برخی از موارد بین زوجین تنش ایجاد می‌شود.

وی افزود: افراد علاقه دارند که زندگی خود را در فضای مجازی به نمایش گذارند، اما بچه دار شدن یک هدیه‌ از طرف خداوند پس از ازدواج به زوجین است، اما برخی از آن‌ها با به نمایش گذاشتن تصاویر لاکچری از تولد کودکشان موجب بروز مشکلات فراوان در زندگی زوجین قشر متوسط می‌شوند.

امام با بیان اینکه غرق شدن در افکار چشم و هم چشمی باعث می‌شود پدر و مادر از نقش خود که تربیت کودک است غافل شوند، ادامه داد: والدین باید بستری را فراهم کنند که نوزاد بتواند رشد کند، اما رقابت و چشم و هم چشمی باعث می‌شود افرادی که از نظر مالی در جایگاه مناسبی نیستند بچه دار شدن خود را به تعویق بیندازند که همین اختلاف سنی بین کودک و والدین اثرات منفی به همراه دارد.


بیشتر بخوانید: علائم افسردگی پس از زایمان چیست؟


این روانشناس گفت: اینکه خانواده‌ها در سطح بالای اقتصادی هستند خوشایند است، اما به نمایش گذاشتن قدرت مالی به دیگران کار اشتباهی است و باید ملاحظه قشر متوسط را کنند.

وی افزود: به دنیا آمدن کودک علاوه بر شیرینی‌های خود احساس مسئولیت پدر و مادر را بالا می‌برد و باید امکانات لازم را برای تربیت کودک فراهم کنند، چراکه تنها مسائل مالی مهم نیست، بلکه فضای عاطفی مناسب باید برای کودک ایجاد شود.

این روانشناس گفت: گاهی فرزندان را فقط از نظر مالی تأمین می‌کنیم، اما نیاز‌های عاطفی آن‌ها را نمی‌شناسیم و در نتیجه کودکی پر از استرس تربیت می‌کنیم و نگرانی‌های خود را به او منتقل می‌کنیم.

امام با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی کودکان نیاز به عاطفه و رشد در فضای عاطفی و امن است، گفت: برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های تولد خاص  به مخاطب القاء می‌کند برای بچه دار شدن باید هزینه‌های هنگفتی پرداخت کنیم و شاهد هستیم وقتی در زندگی‌های تجملاتی کودکانمان را پرورش می‌دهیم کودکانی با اعتماد به نفس پایین داریم.

این روانشناس خاطرنشان کرد: والدین سعی کنید قبل از بچه دار شدن هدف‌های خود را مشخص کنید و به نیاز‌های عاطفی و روانی فرزند علاوه بر نیاز مالی توجه داشته باشید.

انتهای پیام/

رابطه جشن های تولد لاکچری با ممانعت زوجین از فرزندآوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
علت اصلی بی میلی به فرزند اوری فقط گرانی است
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
گرانی ( سود بیش از اندازه برخی افراد ) عامل مشکلات اقصادی برای دیگران است
-
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
من دو تا دارم ولی میخواستم 2 تا هم داشته باشم نتوانستم زنم قانع کنم زنها پرو شده اند همش هم تقصیر این قانون هست که تو جامعه وبال گردن مردم شده
درضمن با کدام پول کدام درامد برای تامین هزینه دو تاش هزاران گرفتاری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
اينا كه ميگن چون پول نداريم زن و بچه نميگيريم چون اگه اينجوري بود پولدارا هيجده سالگي زن ميگرفتن و ده تا بچه داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
من بچه ندارم انگار لیاقت مادر شدن ندارم که خدا بهم بچه نمیده و باید حسرت شنیدن گریه یه بچه رو توی خونه بکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
اره لیاقت نداری
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
من معلم چهل سال برای چرخاندن زندگیم کم آوردم. ولی بانکی ها نه. با این حال حاضر نیستم سود پول در زندگی ام وارد شود. آخرتی وجود دارد. بگذار سختی بکشم ولی درآمدم حلال باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
فکر نان باش که خربزه آب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
به خدا بانکی ها خیلی استرس شغلی دارن. ساعات کاریشون بیشتر از شماست. اگه خیلی به اخرت اعتقاد داری توهین نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
یه خبر خواندم که بیش از 60 درصد وامها رو بانکی ها به خودشون مبدن انهم با کارمزدهای بسیار پایین
صحبها وقتی گذرمون به بانک میخوره یه نفرداره کار میکنه 20 نفر دارن دورخودشون می چرخند
Iran (Islamic Republic of)
پری
۲۳:۲۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
شما که نمیدونی بانکیها چقدر استرس دارن براکاراشون حرف میزنی. معلما که 3 ماهه تابستون رو تعطیلن پنجشنبه ها هم مرخصن.ولی کارمند بانک 360روز سال سر کاره.همش حساب و کتاب واسترس شغلی.اصلا قابل مقیاس نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۰:۴۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
معلم که ۴ ماه بیکاره ۳ هفته عید بیکاره.الودگی تعطیله کلا تا ساعت دوازده و نیم .کار بانک سخت و پر استری
Iran (Islamic Republic of)
وی آی پی
۱۳:۳۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
اون کارشناسی که میاد میشینه حرف میزنه بهش بگید با حقوق ۳میلیون کرایه خونه بده و قسط و خرج یه خونه چهار نفری رو بده تا حالبش بشه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۰۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
خدا خودش شاهده من هم میل به ازدواج دارم هم اشتیاق، اما چه کنم که جرأتشو ندارم.
خدا خودش به داد دل ما جوونا برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
خدا خودش کمک کنه به همه جوونا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
لااقل یه کارشناس باسوادتر می آورید موضوع به این مهمی رو از همه جوانب بررسی میکرد نه اینکه همه تقصیرارو بندازه گردن لاکچری بازی یه عده... آخه برادر من چه ربطی داره من الان اگه بخوام بچه بیارم موضوع به این مهمی رو به خاطر این که مردم تولدهای آنچنانی میگیرن حذف میکنم آیا به نظرتون؟؟؟؟؟؟
قابل توجه آقای کارشناس: 1- شرایط بد اقتصادی 2- بیکاری 3- نازایی (که الان همه گیر شده و علتش معلوم نیست) 4- عدم تمایل به ازدواج در سنین پایین به هزار و یک دلیل ... و دهها دلیل دیگه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
اقتصاد درست بشه هر خانواده ای 10 تا بچه میاره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام
واقعا گرونی بیداد می‌کنه علتش فقط بی پولیه...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
با توکل به خدا به تمام مشکلات غلبه خواهید کرد.من خودم تا وقتی ۲تا بچه داشتم شبانه روز کار میکردم مرتب شیفت شب ،اضافه کارو...
از آن وقتی حدود یکسال ونیم که خدا بچه سوم رو به من داد
با اضافه کار کمتر و بدون شیفت شب زندگی شادتر و بهتری دارم.دقیقا مانند یک معجزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
اگر چهارمی رو بیاری اضافه کار نمی ری واگر پنجمی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
اگرقراراست خدا درست کند پس مسئولان چه کاره اند
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad.
۲۱:۱۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
معلومه سیر از گرسنه خبر نداره.مردم دارن خودشون از گرسنگی میمیرن.حالا یکی دیگه رو بیارن که چی بشه.که اونم با سوتغذیه هزارتا مریضی بگیره
.من خودم یک بچه ۱۲ساله دارم که دارم با زور شکمشو سیر میکنم.حالا با این شرایط گرونی اگه یک بچه دیگه بخاد به خانواده اضافه بشه.چطوری بتونم از پس مخارجش بربیام.یا باید برم دزدی کنم یا باید برم قاچاق فروشی کنم.
بنظرم بهترین تصمیمی که یک پدر و مادر کم بضاعت و بی بضاعت میتونن بگیرن اینه که به یک بچه بسنده کنن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
ریشه ی فقر را بکنید همه چیزدرست خواهدشد فقر سم مهلکی است که همه چیزرانابودمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بچه بیاری که آخرش با مدرک دانشگاهی بیکار بشینه توخونه معتاد شه یاباحسرت نداشتن ابتدایی ترین حقوق پیر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
کسایی که سطحی گزارش میدن روال زندگیشون منظمه. نه مثل تحصیلکرده های ما که بعد دانشگاه اگه دختر باشه دیده نمیشه اگه هم پسر باشه تا قله قاف میره واسه کار .... افتاد حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
منم 45 سالمه هنوز مجردم دوس دارم ازدواج کنم چند تا بچه داشته باشم ولی برای هر کس رفتم خواستگاری هزاران بهانه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
دیگه باید به فکر آخرتت باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
خوش به حالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علتش که خیلی معلوم کی میتونه بااین گرونیا شکم یه بچه سیرکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
اول یک تحقیق جامع در مورد هزینه های دوران بارداری و زایمان و قیمت انواع مای بیبی وشیر خشک بیاورید سپس متوجه میشوید چرا زوج های جوان ریسک نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علت بدبختی و فقر و نبود پوله که برای بچه بشه رفاهیات ایجاد کرد با این حقوقا نمیشه خونه تنها گرقت دیگه میشه شکم زنو و بچه سیر کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام شما چه میدونی زمین ۳۰۰میلیون هستش توزنجان من کارمند م ۳میلیون حقوق می گیرم شما لاکچری فکر می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من اگر ماهی سه میلیون حقوق می گرفتم‌ زن می گرفتم و مجرد
نمی موندم برو خدا رو شکر کن‌برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من عشق بچه ام ولی برام زن نمیگیرن چون بیکارم چون پدرم بی مسئولیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
نسل ایرانی داره پیر میشه شیرینی زندگی فرزند آوری هست بجای فرافکنی و بهانه های متعدد فکری به حتل ایران و ایرانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
ایران بهترین کشوراست ولی خیلیا مثل بانکی هایک شبه پولدارمیشن ولی معلمابعدسی سال چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
خیلی ها هستند که حداقل حقوق و دستمزد رئ می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
چشم و هم چشمی عامل مهم فشار اقتصادیه چیزی که نمیدونم چرا ما ایرانیها اونو ول نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
ما زندگی نمی کنیم داریم میجنگیم تا زنده بمونیم .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۶:۴۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من هم تنها چیزی که میتونم بگم اینه که خدا باعث و بانی این وضعیت را لعنت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من یه پسر سه ساله دارم که الان 6 ماهه که نتونستم واسش نیم کیلو گوشت بخرم
تولد لاکچری سیخی چند اصلا بی زبون تو این سه سال یه کیک تولد کوچیک هم نتونستم واسش بگیرم
اصلا نمیدونه تولد چی هست....
ما اصلا نمیخواییم لاکچری باشیم ولی داشتن یه زندگی معمولی که تو حسرت خوردن گوشت و چیزهای پیش پا افتاده باشیم به چه درد میخوره
این حق ما مردم ایران نیست که زندگی این مدلی داشته باشیم...
یعنی نفت هم داریم.....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
درست فرمودید. گل گفتی. دختر منم چهار سال و نیم سن داره. دقیقا میفهمم چی میگی. ولی متاسفانه مسئولین ما درک نمیکنند که نداشتن پول یعنی چی؟ نداری گوشت بخری یعنی چی؟ برنج هندی خوردن یعنی چی؟ بچه ات ازت لباس میخواهد و نداری براش بخری و دوست داری یک شب یه رستوران معمولی ببریش ولی پول نداری یعنی چی؟ چند وقته منم گوشت گوسفندی و گاوی نخریدم. خدا شاهده دروغ نمیگم. آزاده و جانبازم ندارم به کی بگم. خانه نداشتم و ندارم. ماشین ندارم را به کی بگم . دزدی بلد نیستم به کی بگم.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
توی این گرانی کی به فکر بچه آوردن هست؟ ارزانی بیاورید تا ببینید هر خانواده چندتا بچه میاورند؟ . چرا راه دور میروید؟ ترکیه یا عراق رو ببینید چند فرزندی هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
جوان مجرد تنها بیکار بی پول نا امید افسرده در آرزو و انتظار مرگ
۱۵:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
جوان مجرد تنها بیکار بی پول نا امید افسرده در آرزو و انتظار مرگ هستم
Iran (Islamic Republic of)
یک آنتی ناتالیست
۲۲:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودکشی یا مرگ انساندوستانه حق هر کسی است #اتونازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من خودم 22 سالمه دهه هفتادی هستم آرزوی مرگ و مردن دارم و از این زندگی و دنیای لعنتی متنفرم بیزارم و هیچ امیدی به زندگی و آینده ندارم فقط میخوام زودتر بمیرم راحت شم افسردگی و استرس و اضطراب شدید دارم افسرده و نا امیدم من خودم هم زیادی و اضافی هستم حالا برم ازدواج کنم بچه هم بیارم ؟! بقیه جوونا هم همشون مثل من وضعیت من رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علت آن این است که اصلا ازدواجی نیست تا فرزندآوری باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علت آن بی میلی جوانان به ازدواج است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
اصلا ازدواجی صورت نمیگیره که فرزندآوری باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
شما اول برو علت بی میلی جوانان به ازدواج رو پیدا کن فرزند آوری پیشکش !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علت آن رونق اقتصادی است شک نکنید !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من که دیدم ژنم خوب نیست گفتم انسانی را مثل خودم بد بخت نکنم و زمین را برای ژن خوبها خالی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فعلا هم که دارن یارانه را هم قطع میکنن بچه کیلویی چند
Iran (Islamic Republic of)
آثنا
۱۴:۵۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
روانشناس عزىز اولن خودت چند تا بچه دارى دومن ىک بچه ى تمىز و مرتب داشته باشى و بهش برسى خىلى بهتر از چند تا بچه ى احمق هست که نتونى بهش برسى بعد هم دىگه دوره زمونه گذشته تموم شده مردم فهمىده تر شدن مىدونن چىکار کنن اسلام مخالف اجباره شما ها هم زر زىادى نفرماىىد لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
یک گرونی .
بیکاری .
بیجایی .
نداشتن .

از همه مهمتر .
بی عرضگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
خوب چرا رفتن دانمارک و المان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بچه بیارید علی برکت الله حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
ما خودمون اصلا اهل تجملات نیستیم عروسیون ساده و بی آلایش با بدبختی فقط گرفتیمشالان ۴سال از عروسیتون میگذره هر دومون عاشق بچه دار شدن فقط به دلیل کمبود و وضعیت بد مالی نمی تونیم اونوقت اون کیه که میگه برا تجملات و جشن مردم بی رقبت شده اند واقعا متاسفم ک از وضعیت و واقعیت جامعه بی خبرند
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۴:۰۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بچه به دنیا آوردن یک مسله است؟ ولی سوال اصلی این هست علت
بی میلی جوانان مجرد به ازدواج در این زمانه چیست؟ اصلن با این اوضاع میشه ازدواج کرد؟
Germany
کیوان
۱۳:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
اقا از دید خودتون میبینید تولد و جشن لاکچری ربطی نداره ما همین که الان خودمون با ماهی دو تومان زنده موندیم جای شکر داره ...چه رسه به خرید شیر خشک پوشک تحصیل ...از دید این روانشناسان با تون خشک هم میشه بچه بزرگ کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علت بی میلی رونق اقتصادی است شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بااین مشکلات اقتصادی خودمونم اضافه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
جوری حرف زده انگار ما در بهشت زندگی می کنیم با این زندگی زنده ماندن خودمان معجزه است ازدواج وبچه دار شدن پییشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
دولت حمایت نمی کند من سه دختر دارم و چند وقتی است خداوند دوقل پسر بهمان هدیه داد بااین وصعیت اقتصادی که ففط یک قوطی شیرخشک سی ویک هزارتومانه این در حالی است در بیشتر کشورهای دیگر جهت افزایش جمعیت امتیازات فراوانی برای خانوادها در نطر می گیرند وعامل دیگر زندگی اپارتمان نشینی با عث کاهش زادولاد گردید یک خانوار در محیط اپارتمانی چگونه می تواند افزایش جمعیت داشته باشد در ایند نچنان دور این امر یکی از مشکلا ت بزرگ کشور می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
شما به جای تمام کسایی که فرزند ندارن بچه بیار ان شالله دولتم به موقش حمایتت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
درسته فرزند نعمت الهی است، ولی ماهم باید پول داشته باشیم از این نعمت مواظبت کنیم یا نه ؟!
گناه داره بچه بیاد در فقرو بدبختی دست و پا بزنه و ما نتونیم براش کاری بکنیم، پس کلا بچه نیاریم بهتره
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
شما بفرما با حقوق 1.200 چجوری فرزند آوری کنیم آقای که راحت نشستین صحبت میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
یه حقوق ماهی ۶ تومنی بهم بده من و حاج خانوم سه تا بچه کاکل زری تقدیم مملکت میکنیم،این حقوق ماهی دو تومن خرج خودمم به زور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بچه اعصاب میخواد، که نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فلوس لاموجودبراهمین داداش!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
روانشناس هزینه ها زیاده
مردم پول نون ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فقط وضعیت بد اقتصادی باعث شده . همین و بس . الکی فلسفه نبافید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
این دیگه چه دلیل مزخرفیه! جشن تولد لاکچری! چون نمیتونن بگیرن پس بچه نمیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام شما از دیدگاه شخصی خودتون فقط به این مورد نگاه کردین کمی تحقیق کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فقط بی پولی علتشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بی پولی و امید نداشتن به اینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
جالبه فقط از قشر ثروتمند و متوسط صحبت شده! یعنی خودشون هم میدونند قشر کم درآمد حتی نمیتونه به ازدواج و فرزندآوری حتی فکر هم بکنه چه برسه به اقدام.! خوب وضعیتیه همینطوری برید جلو چند سال آینده جمعیت نصف میشه.کماکان که الان ازدواج به یک عمل لاکچری تبدیل شده که ۲۰ درصد جامعه توانشو دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
باسلام وقتی ما درفقرزندگی میکنم وفرزندان ما بیکار هستند ونمیتوانند تشکیل زندگی بدهند دلیل همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
یک هدیه از طرف خداوند منان، یک هدیه نه...بلکه زیباترین و باارزشترین هدیه ای که میتوان از معبود بخشنده دریافت کرد ولی...
هیچ کاری به کسایی که اهل لاکچری زندگی کردن و لاکچری بازی هستن ندارم، خودمو میگم.
با این همه تلاش برای زندگی و گذران امور، دقیقا با صرفه جویی کامل و تمام، با کلی مشکلات دارم دست و پنجه نرم میکنم، از پرداخت اقساط وامها گرفته تا پاس کردن بدهی های بازار و مردم...
چطور با این همه مشکل اقتصادی و درگیری فکری میتونم به داشتن بچه فکر کنم؟ چطور باید آینده بچه ام رو تامین و تضمین کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
سلام دقیقا مشکل شما همینه که بچه نمیارین تا روزیتون گسترش پیدا کنه خدا روزی فرزند را زودتر از خودش میرسونه قبل از تولدشیر تو سینه مادر میاد مشکل ماییم همین
-
حمید
۱۴:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
اگه پوشک و لباس و دارو و کتاب و ..... هم برای بچه ها میومد توی سینه مادرشون دیگه هیچ مشکلی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
هر آنکس که دندان دهد نان دهد شما روزی بچه رو نمیاری خدا هر موجودی رو که آفرید روزیشو جلوتر از خودش داد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
باسلام وتشکر خواهشابه خانم محقق اعلام کنید که مسئله فراتر از فضای مجازی است ومهمتر از تولد لاکچری وفرستادن عکس در فضای مجازی مسئله بسیار مهم درخوصوص پرورش فرزند است وبه تازگی در نظام آموزشی بحث هزینه های تحصیل است که خانواده های قشر متوسط وضعیف برای اوردن فرزند بیشتر دچار مشکل شده واین برای کشورمعضلاتی پیش اورده وباید محقق عزیز روی این موضوع بایدبیشتر دقت وتحقیق کند
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۹:۳۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فقر، مسکن، سفره خالی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
تمامش فقر وبیکاری است آقا دروغای دیگه بهش نچسبونید من دوپسر تحصیل کرده وبیکارم به خاطر نداشتن شغل ازدواج نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
زحمت زیاد،
گرونی پوشک،سونوگرافی، هزینه بیمارستان و... کلا گرونی
از بین رفتن زیبایی زنان
‌نبود امید برای زندگی خود و آینده تاریک بچه
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
نه خونه دارم نه ماشین نه یه شغل ثابت
تو منجلاب اقتصادی گیرکردم
بچه هم بیارم بندازم توش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فکر کنم ایشون فقط کارشناس #چشم هم چشمی و لاکچری بودند...
ظاهرا تو این مملکت زندگی نمیکنن ایشون
Germany
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
رفاه، از قبیل مسکن ،کار،آینده تحصیل و
Qatar
سعید
۰۸:۴۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
نظر ایشون بیشتر به کارشناس فضای مجازی می خوره تا روانشتاس اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۸:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
حالا خیلی ها سخت جنین میکنن دلیلشم معلومه فقط چندین ملیون پول سنو و ازمایشاته خوده زایمان که نگو و نپرس بعدشم پول شیر پوشاک خودش کافیه که کسی می بچه نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه باعث و بانی این همه بدبختی و فقر مردم را
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
به علت
مالی کاری فکری ریالی ذهنی امکاناتی آینده نگری قدرتی زنی تلاطم تشویش توهم
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۷:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
شکم سیری زده به سرت نمیدونی چی داری میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
با کی بودی افشین؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
علت بی میلی زوجین برای فرزندآوری چیست؟ فقط ضعف در ایمان الهی و بی ایمانیست اول باید بدانند اهداف الهی از ازدواج چیست هرگاه اهداف الهی خداوند جل جلاله را بر اهداف خودمان اولویت اول دانستیم آن وقت مشکلات حل می شود متاسفانه در جامعه امروز اهداف خودمان را اولویت اول قرار داده ایم و خرد و عقل خودمان را برتر قرار داده ایم برای همین است که مداوم به مشکل می خوریم اگر توکل داشتیم حتما ایمان هم داشتیم ازدواج فقط برای لذات زود گذر از جنس مقابل بردن نیست اهداف والاتری دارد که انشاءالله به آن دست یابیم خرد خداوند را بر خرد خودمان برتر و اولویتهای اول قرار دهیم همیشه با محاسبات ما که می گوییم دو دوتا چهارتا نیست محاسبات خداوند جل جلاله با ما انسانها فرق میکند صهو خداوند می گوید دو دوتا می شود هزاران کرور آیا می تتونی بگی نه منطقی نیست به خداوند جل جلاله اون وقت خداوند هم در جوابتون می فرماید ما اراده کردیم گفتیم موجود باش و در کمتر از لحظه ایی موجود شد . هرآنکس که دندان دهد نان دهد فوضولیم موقوف چونو چرا و دلیل و علتم یه ما انسانهای ناقص العقل ربطی نداره وقتی توکل کردی باقیشو خودش با اراده خودش درست می کنه یا نمی کنه . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
می فهمی چی می گی شما نماینده خدا هستی بیا مشکلات وحل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
احسنت کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
فقط گرونی شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
درسته
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۶:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
نتیجه اش هم حتما شد فیلترینگ اینستاگرام خخخخ از فردا همه بچه دار میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
این چرندیات چیه من پنج ساله ازدواج کردم ندارم شکمم رو سیر کنم با اینکه نه طلا از شوهرم خواستم حتی یه جشن ساده خونوادگی هم نتونستم بگیرم دوسال تو خونه ی مادر شوهر بودم بعدش هم اومدم تو روستا با اینکه خیلی از محله کار و خونوادم دور بودم زندگی کردم با یه تیکه موکت و یه یخچال که داداشم خرید واسم با یه تلوزیون قدیمی بعده سه سال آبگرمکن خریدم تازه شوهرم هم کارمند بود و مسافر کشی میکردم بوشهر بودم فقط موقعی که مادرشوهرم رو می‌بردیم شیراز دکتر مثلا مسافرتمون بود اینقدر بی پول هم شدیم که حتی حلقه ازدواجم هم فروختم کی دلش نمیخاد بچه دار بشه ولی اونم بیاریم تو این بدبختی که چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
موافقم والا مشکل همه اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
اجاز بفرمایید من هم بگم
در تهران دنبال رهن خونه بودم ميگفتن بچه داری من گفتم نه کنجکاو شدم دیدم معمولا خونه به آدمهای بچه دار نمی دن!!
البته خونه اینقدر رفته بالا که بنده پارسال خونه 60متری بود الان 35متر. جای خودم نیست، بچه رو کجا باید گذاشت و هزاران مشکلات دیگر..
Germany
اشكان
۰۳:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
علت اصلي مشكلات اقتصادي هست، با اين وضعيت اقتصادي مردم پول پوشك و شيرخشك و ... رو از كجا بيارن! اگر اقتصاد كشور به همين صورت باشه در دهه هاي اينده با مشكل كمبود نيروي كار جوان مواجه خواهيم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
یه سوال ذهنم مشغول کرده که میگن تک فرزندی خوب نیست چینی هاکه اکثرا تک فرزند هستندوالان چقدپیشرفت کرده کشورشون شایدبخاطراینکه وقت بیشتری برای تربیت فرزندداشتن تونستن چنین فرزندان خلاق تربیت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بیستر شاغل شدن خانم ها دلیل این قضبه هست و اینکه بچه رو مانع پیشرفت خودشون میدونن متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
من بخاطر دوتا فرزند پشت سر هم و شغل سختی که داشتم از شغلم استعفا دادم از اون روز همه از جمله مادر شوهر و دور و وریا همه منو سرزنش کردن....حالا هم بعد چند سال از کوچکترین نیازام میگذرم چون خودم سر کار نمیرم حق ندارم چیزی هم از شوهرم بخوام....
بچه هام فرشته ان بخدا ولی پشیمونم متاسفانه....
Germany
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
منم شاغل بودم ولی به علت اینکه شوهرم با مرخصی گرفتنم موافقت نمیکردومیگفت اقتصادمون خراب میشه بچه نیاوردم دیگه اماحالاخودش هروقت میخاداذیتم کنه میگه چرابچه نیاوردی الان خوشحالم که نیاوردم چون میدونم تمام سختیاش ماله من بود اون عروسک میخوادنه بچه یعنی میخاست باهزاررنج وزحمت مثل یه کارخونه براش بچه بیارم اماتوفکررفاهم نبودفقط پول مهم بودبراش وبچه منهایه منه بدبخت براهمچین مردی چرابایدبچه آورد
Iran (Islamic Republic of)
Zabandraz
۰۱:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
وفتى إنسان مي ببند كه خودش با وجودكاروتلاش زياد به هيچ جاى خوشايندى در زندگى نرسيده وبايد به خاطر شكاف طبقاتى درثروت ، حسرت زندگى لوكس ديگران را بخورد چه بچه اى بياورد ؟كه ان بچه اينده اش در حسرت ها سپرى شود؟ بايد دولت ثروت را بين احاد مردم تعديل كندو از ارتفاع برج اختلاف طبقاتى اجتماع بكاهد انوقت اميد وزادوولد مردم بالنده خواهدشدجمعيت كشور در ان صورت رشد زياد ى خواهد كرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
زمان امام راحل پوشک چند بود الان.چند من هنوز ازدواج.نکردم متولد 61 تو مخارج.خودم موندم لاکچری نیستم فوق لیسانسم دارم اما اقازاده نیستم اخوند نیستم بند پ ندارم چرا یه دختر با هزار امید ارزو بیارم خونه بدبخت کنم نون شده 450 تومن الان میگن تقصیر ریس جمهور نه داداش تقصیر همه حکومت از اون بالا بالایی تا پایین چرا چون خر تو خر مملکت مملکت میدن دست ادمایی که سواد ندارن اما ریش جا مهر دارن چرا چون میدونن تو چهل سال نتونستن مدیر پرورش بدن چرا چون میدونن با سیاست هاشون و دین زدی هاشون پایه همه حکومت در ارزش چرا به یه تجمع حمله میکنن بعد سریع میگن کار اسراییل چون میدونن حکومتشون حبابی هر لحظه امکان انفجار داره چرا چون یه مشت پیر مزد احمق حاضر نیستن قبول کنن اشتباه کرذن و به زور میخوان بگن حق هستن و دارن خدمت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
گل گفتی،منم 4 ساله ازدواج کردم وقتی میبینم اینده خودم مشخص نیس چرا یکی دیگرو وارد این جامعه مبهم کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
بنظرمن خانوادهها اگه بخوان هم نمیتونندتوی این شرایط بداقتصادی میل ورغبتی ب بچه اوردن داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
توقع نداریم‌ دولت بابت هر فرزند مثل کشورهای اروپایی کمک هزینه فرزند بصورت نقدی بده.
اما توقع داریم قانون اساسی رو اجرا کنه شامل:
آموزش باکیفیت و رایگان
نظام درمانی رایگان
حق مسکن هر شهروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
آفرین گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
اونایی که میبینید این خدمات رو رایگان میدن با کیفیت خوب درعوض خوب هم از مردمشون کار میکشن اونجا مثل اینجا نیست که یه نفر کار کنه ۵ نفر بخورن دوست عزیز بستگان نزدیک ما در دانمارک و المان هستن و حسرت زندگی درایران رو میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
حسرت نداره بیان ایران تا راحت زندگی کنند پس چرا در کشورهایی بیگانه مانده اندوسخت زندگی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
در دانمارک هر فرد ۳۷ ساعت در هفته کار موظفی میکنه در ایران ۴۴ ساعت + اضافه کار
حداقل حقوق در دانمارک ساعتی ۱۲۰ کرون هست که کفاف زندگی برای یک خانوار چهار نفره رو میده.
خیلی از پناهنده ها هم با همون حقوق kontanthjelp دولت که تقریبا ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰کرون در ماه هست دارن گذران زندگی میکنند و پس انداز هم به ایران میفرستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
ناشناس 14:8 یه جمله از خواهر/ برادر عروس...
چرا داری خود زنی میکنی ؟؟؟
امثال تو با اون افکار .....ت باعث شدین این کشور هیچ وقت پیشرفت نکنه و درجا بزنه... چون فکرت بسته است و نهایت آرامش و آسایش رو تو اینی که داری میبینی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
اونا بخاطر بیماریودرمان مجبور به مهاجرت شدن، ضمنا ناشناس ۱۰:۴۸ ما به رضای خدا راضی هستیم و تمام زحمتمون رو برای پیشرفت در زندگی میکنیم خدا هم کمکمون میکنه وهرروز زندگیمون بهتر از دیروز میشه
آخرین اخبار