نشنال اینترست: حضور آمریکا دلیل بخشی از خشونت ها در افغانستان است

یک رسانه آمریکایی نوشت که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان به عنوان یک نیروی اشغالگر بخشی از دلیل خشونت‌ها در این کشور است در حالی که گروه‌های مخالف نیز تهدید مستقیمی برای امنیت آمریکا محسوب نمی‌شوند.

نشنال اینترست: حضور آمریکا دلیل بخشی از خشونت ها در افغانستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر به حل صلح‌آمیز بحران افغانستان نخواهد شد، اما حفظ نیروها نیز صلح را در افغانستان به ارمغان نمی‌آورد.

«نشنال اینترست» با بیان این مطلب نوشت که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بخشی از دلیل دامن زدن به خشونت‌ها است زیرا نیروهای آمریکایی به عنوان یک نیروی اشغالگر خارجی سبب ایجاد تنفر میان مردم افغانستان می‌شود.

این رسانه آمریکایی می‌افزاید که شمار نظامیان این کشور برای فرونشاندن خشونت‌ها در افغانستان کافی نیست و برای موفقیت‌آمیز بودن عملیات مبارزه با تروریسم باید نسبت نیروها به جمعیت 20 نیرو به ازای هر هزار نفر باشد.

در ادامه نیز با اشاره به اهمیت حضور نظامی آمریکا در افغانستان آمده که این جنگ برای امنیت آمریکا و بقای این کشور حائز اهمیت نیست.

نشنال اینترست می‌افزاید که برای امنیت آمریکا مهم نیست دولتی در افغانستان باشد که روابط دوستانه‌ای با واشنگتن داشته باشد بلکه نباید بطور مستقیم از این کشور آمریکا مورد تهدید واقع شود.

پیش از این نیز «اندیشکده کاتو» گزارش داده بود که جنگ آمریکا علیه تروریسم در خارج از مرزهای این کشور امنیت مردم آمریکا را افزایش نداده اما پس از آن شمار تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی افزایش چشمگیری یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.