رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان صورت می گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می‌گیرد که بخشی از این کار حاصل عملکرد مناسب شرکت گاز در زمینه تامین انرژی مرغداری‌ها است.

سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان صورت می گیردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، خالد جعفری در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، اظهار داشت: بخشی از افزایش تولیدات در بخش صنایع دام و طیور و پرورش تولیدات گلخانه‌ای مرهون خدمات مستمر و مداوم شرکت گاز به تولیدکنندگان است.

او افزود: توسعه روز افزون صنایع تولیدی این استان مرهون توسعه شبکه‌های گازرسانی است و یکی از شاخص‌های توسعه هر استان افزایش ضریب زیرساخت‌ها برای افزایش صنایع تولیدی و تامین انرژی بطور مستمر و مداوم برای بهره مندی صنایع بوده و با بررسی این شاخص میزان تاثیرگذاری شرکت گاز استان کردستان مشهود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود به صنایع دام و طیور اشاره کرد و ادامه داد: در استان کردستان بیش از ۵۵۳ واحد تولیدی مرغداری فعال گازدار وجود دارد و تولیدات آن‌ها به سایر استان‌ها و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

جعفری به اختلاف قیمت فرآورده‌های گوشتی با سوخت‌های گوناگون اشاره کرد و یادآور شد: اگر گوشت مرغ با سوخت گاز طبیعی به مرحله فرآوری و مرحله فروش برسد قیمت تمام شده آن در هر کیلو در مقایسه استفاده از سوخت‌های فسیلی کمتر بوده و باعث می‌شود فرآورده‌های گوشتی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

او به فعالیت مطلوب مرغداری‌ها در سطح استان اشاره کرد و بیان کرد: با برنامه ریزی‌های مطلوب شرکت گاز استان کردستان در جهت گازرسانی به واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی و عملکرد مناسب این شرکت در زمینه تامین انرژی، سالانه ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می‌گیرد که در این حوزه در سطح کشور جزو استان‌های برتر قرار گرفته و این امر فقط با تامین منابع انرژی که بیشترین سهم به گاز طبیعی تعلق دارد، میسر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: گاز طبیعی در بخش کشاورزی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و برای مردم روستا‌ها که در این بخش فعال هستند مایه دلگرمی و آرامش بوده و باعث شده سطح رفاه در روستا‌های استان کردستان بطور فزاینده‌ای افزایش یابد.

جعفری اظهار داشت: استان کردستان با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن دارای زمستان‌های سرد و طولانی بوده و فعالان در بخش دامداری را مجبور به انتخاب روش دامداری ساکن می‌کند و برای بخش گرمایشی گازطبیعی نقش انکار ناپذیری دارد.

انتهای پیام/ز

عملکرد مناسب شرکت گاز در زمینه تامین انرژی مرغداری‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.