کمیته امور خارجه کنگره آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای با حضور روسیه در اجلاس آتی گروه هفت مخالفت کرد.

مخالفت کنگره با ورود روسیه به اجلاس گروه هفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اعضای کمیته امور خارجه کنگره آمریکا به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که به موجب آن با دعوت روسیه به نشست‌های آتی گروه هفت مخالفت شده است.

«آلبیو سایرز» از اعضای کنگره، روز گذشته در بیانیه‌ای ادعا کرد: «قطعنامه‌ای از سوی هر دو حزب در کمیته امور خارجه به تصویب رسید که به موجب آن با ورود روسیه به نشست‌های آتی گروه هفت تا زمانی که این کشور به تمامیت ارضی همسایگان خود احترام نگذارد و پایبند به معیار‌های جوامع دموکراتیک نباشد مخالفت شده است».

در این بیانیه آمده است در ماه اوت و پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد قصد دارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، را به بیستمین اجلاس گروه هفت که قرار است در سال ۲۰۲۰ در آمریکا برگزار شود دعوت کند، «سایرز» این قطعنامه را به کمیته امور خارجه کنگره ارائه کرد. با این حال، ترامپ هنوز دعوت پوتین به اجلاس گروه هفت در سال آینده را رد نکرده است.

پیشتر، در ماه اکتبر، ترامپ به دنبال انتقاد‌های شدید از سوی سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه از تصمیم خود مبنی بر برگزاری نشست آتی گروه هفت در املاک شخصی‌اش در فلوریدا منصرف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید 29-29
۱۱:۴۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
سرقت ودزدی نفت سوریه وقتل عام کردن ملتهای عراق سوریه فلسطین یمنافغانستان لیبی وکشورهای دیگر ؟ برای امریکا جرم نیست ؟
آخرین اخبار