وزیر صنعت، معدن و تجارت در زنجان:

اشتغال جوانان از دغدغه های اصلی همه مسئولان کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در زنجان گفت:اشتغال جوانان از دغدغه های اصلی همه مسئولان کشور است .

اشتغال جوانان از دغدغه های اصلی همه مسئولان کشور استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  درمراسم نیروهای جدید الورود به گروه صنعتی ایران ترانسفو زنجان گفت: امروز یک شغل یک پروژه است و اشتغال جوانان دغدغه همه مسئولان کشور است.
 
او افزود: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر شاغل در حوزه صنعت معدن و تجارت کشور داریم.
 
رحمانی افزود: صنعت معدن و کشاورزی بخش مولد اقتصاد کشور محسوب می شود.
 
او با بیان اینکه اولویت ما در بخش اشتغال استان ها جذب نیروهای بومی است  ادامه داد: گردش مالی شرکت ها باید در خود آن منطقه هزینه شود.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز در کشور  شیوه جذب نیروها با برگزاری آزمون انجام می شود افزود: نیروها باید با آزمون  و با عدالت وارد کار شوند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از بهره برداری واحد تولید الکترود تا چند ماه آینده در کشور خبر داد و گفت: اقلام مهمی مثل الکترود صنعت فولاد وارداتی بود که دراین زمینه هم کشور به موفقیت رسید.

رحمانی با بیان اینکه داشتن خود  باوری  در بحث تولید اهمیت بسیار دارد افزود: اختصاص منابع موجود برای واحد‌های تولیدی و داشتن  خود باوری راهکار نهضتی جهادی برای حل مشکلات است.
 
او با اشاره به اهمییت رونق تولید در کشور گفت:امسال ۷ محور در این زمینه ابلاغ شده که مدیریت ایران ترانسفو ۵ محور را در این شرکت عملیاتی کرده است.
 
رحمانی گفت: مقام معظم رهبری بارها تا کید کردند ساخت  داخل راهکار اساسی  حل مشکلات اساسی کشور ماست که این موضوع باید مورد توجه ما باشد.
 
رحمانی با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات واحد‌های تولیدی نقدینگی است، اضافه کرد: البته این موضوع مورد توجه مسؤولان بوده و تأمین مالی را بسیار مورد اهمیت قرار داده‌ایم، هرچند که عموما به خاطر عدم تأمین نقدینگی دچار مشکل شده‌ایم و ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم همکاری سیستم بانکی، صندوق‌های مالی و اعتباری گفت: همچنین پس از تولید محصول باید به بازاریابی آن توجه ویژه داشته باشیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : در حال حاضر تعداد مهندسان کشور ما  با کشوری نظیر آمریکا برابری می کند تعداد فارغ التحصیلان و نیروهای فنی ما افزایش داشتند  و درصد بیشتر کارگران باسواد هستند.
 
رحمانی با بیان اینکه ما برای حل مشکلات احتیاج به یک نهضت داریم  افزود: باید به  این خود باوری برسیم و مواد اولیه کارخانجات و صنایع را خود تامین کنیم.
 
او ادامه داد:در تحریم ها نیز باید هوشمندانه عمل کنیم در حالی که  ورود خودرو به کشور تحریم نیست اما دولت وادات خودروو قطعات خودرو را به کشور ممنوع کرده است.
 
رحمانی ادامه داد:اما در صادرات  بالعکس است مثلا صادرات مس و فولاد ممنوع است در حالیکه مواد اولیه  آن مثل سنگ  آهن ممنوع نیست.
 
انتهای پیام/ن

صحبت های وزیر صنعت و معدن در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.