وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

کمبود‌های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع کمبودهای جدی در حوزه فضای ورزشی در کشور مورد نیاز است.

کمبود‌های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاح ۱۵۶ پروژه ورزشی کشور که به صورت همزمان در مشهد انجام شد،گفت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش سرانه فضای ورزشی برای دانش‌آموزان را ۱.۶ متر مربع در نظر گرفته است که هم اکنون کمتر از یک سوم این میزان وجود دارد.

او با بیان اینکه کمبود‌های جدی و اساسی در حوزه فضای ورزشی دانش‌آموزان کشور وجود دارد، تصریح کرد:  جبران این کمبود جز با کمک و مشارکت خیران میسر نمی‌شود، زیرا برای پرکردن این فاصله علاوه بر اعتبارات دولتی کمک مردم را هم نیاز داریم.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن تمام استان‌ها به میانگین کشوری در این زمینه نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال هستیم که تامین آن با کمک و مشارکت خیران میسر می‌شود ضمن اینکه از اعتبارات ملی و استانی نیز به نحو مطلوب در این زمینه استفاده خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: تامین سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی نیازمند ۲۱۵ هزار میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه ماموریت آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی عزتمند، سالم و با نشاط است تصریح کرد: علاوه بر این آماده کردن دانش‌آموزان برای مشارکت فعال‌تر در زندگی جمعی و پیشرفت کشور از دیگر ماموریت‌های این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از اقتضائات دنیای جدید همراه با تحرک و نشاط کمتر برای جوانان است و کسانی که با این تغییرات سریع نتوانند خود را هماهنگ کنند دچار سرگشتگی و اضطراب می‌شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: روابط، نقش‌ها، کیفیت ایفای نقش‌ها، معیشت، اقتصاد و اشتغال و روان انسان‌ها در روند تغییرات زندگی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باید کاری کنیم که در این روند فرد هویت خود را حفظ کند.

او تصریح کرد: این وزارتخانه به منظور آماده کردن نسل جوان برای رویارویی با این تغییرات باید در کنار تعلیم و تربیت به مباحث ورزشی و مهارت‌های بدنی آنان نیز توجه کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت را در این مفهوم دیده است که وجوه مختلف شخصیت افراد پرورش داده شود، گفت: ۶ ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین با توجه به تربیت و تقویت وجوه مختلف شخصیت نسل‌های امروز و آینده طراحی شده و مورد پیگیری است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

افتتاح ۱۵۶ پروژه ورزشی در کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.