وزیر جهاد کشاورزی:

پرداخت خسارت سیل امسال تعیین تکلیف شده/ در تامین نهاده‌های اولیه مشکلی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هماهنگی بین وزارت ارتباطات و وزارت کشور برای بازنگری اراضی خسارت دیده از طریق ماهواره سبب تاخیر در پرداخت‌ها شده است.

پرداخت خسارت سیل امسال تعیین تکلیف شده/ در تامین نهاده‌های اولیه مشکلی نداریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در سیستم‌های نوین آبیاری از مرز دو میلیون و ۲۰۰ هکتار گذشتیم که یک میلیون و ۲۰۰ هکتار آن در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

او در ادامه با بیان اینکه طبق قانون واگذاری زمین در بخش کشاورزی ممنوع است، و مالکیت زمین واگذار نمی‌شود، گفت: طی شرایط و با همکاری سازمان امور اراضی و منابع طبیعی در چهارچوب مواد قانونی از جمله ماده ۳، اراضی شیب‌دار برای توسعه باغات در مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد که خشک بوده با همکاری همه مدیران اجاره داده شود.

عضو هیات دولت عنوان کرد: کسانی که دغدغه دارند در این طرح منابع دولت واگذار می‌شوند هیچ گونه واگذاری صورت نمی‌گیرد، اراضی اجاره است و اجازه تمدید آن داده می‌شود تا با توسعه سطح باغات اشتغال و درآمد خوبی برای مردم این استان که از بارش خوب باران و سطح آبی خوبی برخوردار هستند ایجاد شود.

حجتی افزود: علی‌رغم محدودیتی که در مبادله پولی برای بانک مرکزی ایجاد شده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، اما با مساعدت خوبی که انجام شده در تامین نهاده‌های اولیه پایه مثل کود، سم و بذر مشکلی نداریم و نهاده‌های واسطه‌ای مانند کنجاله سویا، ذرت و جو ذخایر خوب بوده و واردات به موقع انجام شده که آرامش در تولید مرغ و دامداری‌ها گواه این موضوع است.

او در خصوص پرداخت خسارت سیل ابتدای سال به کشاورزان گفت: دولت در همان هفته‌های اول، خسارت سیل در بخش‌های کشاورزی را تعیین تکلیف کرد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد که از استان‌های پیش رو در پرورش آبزیان خصوصا ماهی قزل‌آلا بود سیل خسارت زیادی به بار آورد که پس از برآورد خسارت توسط ستاد بحران استان در دولت مصوب شد.

عضو هیات دولت با اشاره به اینکه منابع خسارت سیل ابتدای سال پیش‌بینی و ابلاغ شده گفت: هماهنگی بین وزارت ارتباطات و وزارت کشور برای بازنگری اراضی خسارت دیده از طریق ماهواره سبب تاخیر در پرداخت‌ها شده است.

انتهای پیام/

صحبت های وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.