شمامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضویت در اتحادیه اوراسیا مانع شکل‌گیری اقتصاد تک محصولی است

کارشناس مسائل اوراسیا گفت: اقتصاد تک محصولی یکی از مسائلی که می‌تواند کشور ما را دچار بحران کند، عضویت در اتحادیه اوراسیا مانع شکل گیری اقتصاد تک محصولی باشد.

رضا حجت شمامی کارشناس مسائل اوراسیا در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مزیت‌های عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی‌اوراسیا، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در اداره هر جامعه‌ سیاسی و اجتماعی، اهمیت زیربنا‌های اقتصادی است و  یکی از مشکلات کشورمان این است که  نسبت به مسئله بودجه و زیربنا‌های زیرساختی خود را به نفت وابسته کرده است.

شمامی ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند کشور ما را دچار بحران کند، اقتصاد تک محصولی است و عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا مانع شکل گیری اقتصاد تک محصولی باشد.

این کارشناس یادآور شد: نیازمند متنوع سازی فضای اقتصادی در داخل و خارج هستیم و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بهترین فرصت برای این موضوع است.

گفتنی است؛ رئیس‌جمهور که برای حضور در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی «اوراسیا»، در صدر یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی، به دعوت رسمی نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان به ایروان پایتخت این کشور رفته، از عملیاتی شدن توافق ایران با اتحادیه اوراسیا از آبان ماه خبر داد و گفت: «الحاق به اوراسیا اتصال به اقتصاد جهانی را هموار می‌کند.» به گفته روحانی، این اولین بار است که ایران وارد یک اتحادیه اقتصادی منطقه‌ای می‌شود.


بیشتر بخوانید:اتحادیه اقتصادی اوراسیا؛ نقطه عطفی در تعاملات تهران و آسیای مرکزی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار