ارزش‌های دینی در جامعه زنده و پویا است

رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: استقبال بی‌نظیر از جشنواره‌های قرآنی بیانگر این است که جامعه از ارزش‌های دینی فاصله نگرفته است.

ارزش‌های دینی در جامعه زنده و پویا استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی همدان بیان کرد: عده‌ای القا می‌کنند که فضای جوان کشور، فرهیختگان و نخبگان با ارزش‌های دینی فاصله گرفته و در این مسیر نیستند، اما استقبال از جشنواره‌های قرآنی خلاف این را ثابت می‌کند.

او ادامه داد: جشنواره قرآنی برنامه‌ای پرمخاطب در کشور بوده و در این دوره حدود ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: در کدام برنامه فرهنگی فضای دانشگاهی در یکسال حدود ۳۰۰ هزار نفر آن هم تنها در یکی از عناوین شرکت کردند؟ این یعنی فضای علمی، نخبگی و دانشگاه کشور با باور‌های دینی، کلام الهی و مکتب رهایی بخش اسلام عجین شده است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی اضافه کرد: نمونه‌هایی از گرایش به این حرکت و حقیقت نورانی و ارزشمند که دل‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها رهنمون می‌شود کم نیستند.

او  بیان کرد: در عصر حاضر موج ارزشمند گرایش دانشجویان به ارزش‌های دینی را شاهد هستیم که نمونه آن حضور ۵۰۰ هزار دانشجو در پیاده روی اربعین حسینی است.

رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: به واسطه مسایل و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، هجمه‌های موجود و نارضایتی و گلایه مندی‌هایی از فعالیت‌های مسئولان، ممکن است برخی قالب‌ها و جلوه‌ها دیده نشود، اما حقیقت جامعه جوان، فرهیخته و جامعه دانشگاهی این است که در این جشنواره‌ها می‌بینید.

رستمی یادآوری کرد: دانشجویان در مساله سیلاب سال جاری مشارکت کرده در حالیکه کسی باور نمی‌کرد که بتوان از فضای بحرانی خارج شده و به فضای کار عمرانی وارد شد.

انتهای پیام/د.ا

جامعه از ارزش‌های دینی فاصله نگرفته است

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.