رقیب مورالس در انتخابات خواستار کناره‌گیری او از قدرت شد

رقیب رئیس‌جمهور بولیوی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، علی‌رغم پیروزی مورالس در انتخابات خواستار استعفای او شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارلوس مسا، مخالف دولت بولیوی، موضع خود را در برابر اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی، تشدید کرد و از وی خواست از قدرت کناره‌گیری کند. او همچنین بررسی روند انتخابات از سوی سازمان کشور‌های آمریکایی را رد کرد.

اعتراضات در لاپاز از زمانی آغاز شد که دادگاه عالی انتخابات مورالس را پیروز انتخابات اعلام کرد. مورالس از حدود ۱۴ سال پیش قدرت را در اختیار دارد و اتهامات تقلب در انتخابات را رد می‌کند.

دولت مورالس پذیرفت سازمان کشور‌های آمریکایی به طور رسمی به حسابرسی انتخابات بپردازد. ۳۰ تن از کارشناسان سازمان کشور‌های آمریکایی روز جمعه این حسابرسی را که قرار است ۱۵ روز به طول انجامد، آغاز کردند.

اما کارلوس مسا که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ رئیس جمهور بولیوی بود در مورد کل روند انتخابات تردید دارد و خواستار برگزاری انتخابات جدید بدون حضور اوو مورالس است.

وزارت امور خارجه بولیوی روز جمعه به اتهامات تقلب انتخاباتی پاسخ داد و از مسا خواست اسناد و مدارک خود را در این زمینه به سازمان کشور‌های آمریکایی تحویل دهد. دیه گو پاری تاکید کرد کارلوس مسا باید بتواند نسخه‌هایی از همه آرای شمارش شده از سوی نمایندگان خود در دفاتر اخذ رای ارائه دهد.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا در موضعی مداخله‌جویانه به رغم پیروزی مورالس در انتخابات، مدعی «خدشه‌دار» بودن روند شمارش آرا در این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار