مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب:

برق مازاد به عراق صادر می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: در زمانی که نیاز به برق کمتری داریم، برق مازاد در مدار شبکه قرار می‌گیرد و به کشور عراق صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از تولید بیش از هزار و ۹۰۰ مگاوات برق در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اتصال شبکه برق ایران و عراق می‌تواند مزایای فراوانی در راستای صادرات برق به کشور عراق داشته باشد.

اسدی با اشاره به مزایای اتصال برای ۲ کشور، گفت: این پروژه می‌تواند در راستای پایداری شبکه برق بسیار تاثیرگذار باشد.

او افزود: در زمانی که نیاز به برق کمتری داریم و نیروگاه‌ها در مدار تولید قرار دارند، برق مازاد در مدار شبکه قرار می‌گیرد و به کشور عراق صادر می‌شود.

اسدی برطرف کردن نیاز‌های برقی ۲ کشور را از دیگر مزایایی این سنکرون‌سازی دانست و گفت: این اتصال در اختلاف افق زمانی حدود یک‌ساعتی که با کشور عراق داریم در زمان پیک مصرف به پایداری شبکه کمک می‌کند.

او به مزیت درآمدی ارزی این صادرات برای کشور ایران در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در غرب کشور یک گلوگاه انرژی بسیار قوی است و هاب انرژی منطقه محسوب می‌شود.

اسدی گفت: حدود ۵۰ درصد صادرات برق کشور از طریق استان کرمانشاه به عراق انجام می‌شود که کاهش تلفات برق عراق، آموزش نیروی انسانی، جبران کمبود‌های احتمالی در زمان‌های مختلف و کاهش آسیب‌پذیری سایبری از مهمترین مزایای سنکرون‌سازی (اتصال) شبکه سراسری برق ایران و عراق است.


بیشتر بخوانید: اتصال برق دو کشور ایران و عراق صادر شد


انتهای پیام/د

اتصال شبکه برق ایران و عراق

برچسب ها: برق ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار