معاون سازمان صمت استان سمنان خبرداد؛

استخراج ۱۳۸ هزار تن مواد معدنی از معادن استان سمنان

محمد فروهر از صدور ۴۹ فقره مجوز معدنی در استان خبر داد و گفت: ۱۳۸ هزار تن مواد معدنی استخراج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری ۴۹ فقره مجوز معدنی در استان صادر شد، گفت: در این مدت ۱۳۸ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استخراج‌شده است.

او  با تأکید بر اینکه در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته‌شده وجود دارد که سالانه ۲۲ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود، افزود: ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها یک میلیارد تن برآورد شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ۱۹ فقره پروانه اکتشاف و ۱۸ فقره گواهی کشف در بخش معدن صادرشده است، افزود: همچنین ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان تاکنون صادرشده است.

فروهر ضمن بیان اینکه با فعالیت این تعداد معدن سه میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان سمنان اضافه‌شده است، تصریح کرد: این معادن با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

او ظرفیت استخراج این معادن را ۱۳۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۷۱ نفر در بخش معادن استان سمنان فراهم‌شده است.

انتهای پیام/ح

صدور ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان سمنان

برچسب ها: صنعت ، معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار