ثبت ۵۱۲ بیماری متابولیک ارثی

دبیر اجرایی اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی کودکان گفت: اکنون ۵۱۲ بیماری متابولیک ارثی ثبت شده است.

ثبت ۵۱۲ بیماری متابولیک ارثیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محبی دبیر اجرایی اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی کودکان و مدیر مرکز تحقیقات، رشد و تکامل کودکان و آزمایشگاه متابولیک در نشست خبری دوازدهمین همایش بیماری‌های متابولیک ارثی و غدد کودکان و اولین همایش علوم پایه در بیماری‌ها ارثی کودکان که صبح امروز در مرکز طبی کودکان برگزار شد، درباره هدف از اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی کودکان، اظهار کرد: هدف از این همایش برقراری ارتباط بیشتر بین گروه علوم پایه با گروه‌های بالینی است تا بتوانیم دانش خود را در این زمینه کاربردی کنیم.

دبیر اجرایی اولین همایش علوم پایه در بیماری‌های ارثی کودکان بیان کرد: حدود ۵۱۲ بیماری متابولیک ارثی ثبت شده است. پزشکان و تکنسین‌های آزمایشگاهی باید بتوانند این بیماری‌های متابولیک ارثی را تشخیص دهند و در مرحله بعد باید درمان‌های نوین (سلول درمانی و ژن درمانی) را برای این بیماران به کار بگیریم.
بیشتر بخوانید: ازدواج فامیلی عامل شیوع بیماری‌های متابولیک ارثی در کشور
محبی یادآوری کرد: این همایش با همکاری انجمن‌های مختلف مانند انجمن ژنتیک پزشکی، تشخیص و درمان جنین، علوم آزمایشگاهی، غدد، زیست‌شناسی، بیوشیمی و ستاد سلول‌های بنیادی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

تشخیص بیماری‌های متابولیک ارثی دو جنبه دارد

در ادامه نشست، سعید فرهاد مهندس شیمی درباره تشخیص بیماری‌های متابولیک ارثی، اظهار کرد: تشخیص بیماری‌های متابولیک ارثی دو جنبه دارد که یکی قسمت بالینی و دیگری داده‌هایی است که از آزمایشگاه‌ها بیرون می‌آیند.

فرهاد یادآوری کرد: آزمایشگاه‌ها باید سطح کیفی یکسانی داشته باشند، به عبارتی نتایجی که از آزمایشگاه‌ها بیرون می‌آید باید قابل اعتماد باشند. ما در این همایش به تضمین کیفیت هم به طور ویژه می‌پردازیم.

انتهای پیام/
 

۵۱۲ بیماری متابولیک ارثی ثبت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار