کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بزرگداشت ۱۳ آبان مقابله با استکبار را به نسل‌های آینده منتقل کند

کارشناس سیاست خارجی گفت: تجربیات انقلاب ایران الگوی بسیاری از کشورها است.

مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل استکبار الگویی برای همگان/با بزرگ داشت ۱۳ آبان می‌توانیم مقابله با استکبار را به نسل‌های آینده منتقل کنیمحسین کنعانی مقدم کارشناس سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مبتنی بر آیات و روایات، مبنی بر مبارزه با استکبار و مقابله با شیطان است، که تجلی آن در نظام امپریالیستی، نظام سلطه طلب و استکباری آمریکا ظهور پیدا کرده است.

او افزود:در حال حاضر آثار و تبعات جنایات آمریکا در سراسر دنیا قابل مشاهده است؛ اشغالگری، راه اندازی جنگ ها، تحریم ها، تهدید ها، تولید تروریسم و مخالفت با آزادی خواهی و استقلال کشور در جهان بیداد می‌کند.

کنعانی ادامه داد: با توجه به اینکه در چهل ساله گذشته بزرگترین مقاومت و ایستادگی را در مقابل استکبار انجام داده‌ایم، کشور و انقلاب ما تبدیل به یک الگو شده است و خیلی از کشور‌های دنیا برای رسیدن به آرمان‌ها و اهدافشان در تلاش هستند تا تجربیات انقلاب اسلامی، حضور در صحنه‌های مختلف و مقابله کردن با استکبار را از ما بیاموزند و اکنون شاهد جنبش‌های بسیاری در این زمینه هستیم.

کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: بنیان گذاری مبارزه با استکبار را حضرت امام (ره) طراحی کردند و در عمل هم راه ایشان را دنبال کردیم، همچنین مقام معظم رهبری راه امام را تبیین و در دوره رهبری خود آن را اجرا کردند.

او افزود: نسل جدید به خصوص نسل جوان ما نیاز دارد که از تجربیات انقلاب بهره بگیرد و با شیوه‌های جدید بتواند در صحنه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و حتی بحث‌های مقاومت و ایستادگی استفاده کند و در روز ۱۳ آبان می‌توانیم با بزرگداشت آن راه و روش انقلابی مقابله با استکبار را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مأموران رژیم شاه حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، همچنین روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.

همچنین در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه‌ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه‌ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.


بیشتر بخوانید:13 آبان روز حماسه؛ روز اقتدار و افتخار به ایرانی و اسلامی بودن است 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار