رئیس قوه قضائیه خبرداد؛

وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک واقعیت غیرقابل انکار است

حجت الاسلام و المسلیمن رئیسی گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک واقعیت انکار ناپذیر است و باید به دور از سیاه نمایی به آن نگاه کنیم.

////
به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در دیدار با نخبگان و اساتید حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت:ما نیازمند ارتباط بین دانشگاه و قوه قضاییه در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستیم و این ارتباط در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار است.
 
وی گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک واقعیت انکار ناپذیر است و به دور از سیاه نمایی باید با نگاه آسیب شناسانه به آن نگاه کنیم.
 
وی با بیان اینکه با آسیب های اجتماعی نباید به عنوان بحران  برخورد کنیم بلکه در این شرایط سخن از آسیب است، گفت: فردی که آسیب اجتماعی در او تبدیل به جرم شده و راهی زندان می شود باید به عنوان آسیب دیده به او نگاه کنیم و زندان باید جایی برای احیا و بازسازی افراد باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: علل وقوع آسیب‌های اجتماعی باید از نظر آکادمیک بررسی شود.
 
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه علت وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دوری از معنویت است، گفت: علل تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌تواند عدم مدیریت بر فضای مجازی، ناهنجاری‌های موجود، قانون گریزی و مسئولیت ناپذیری باشد که هر کدام راه درمان دارد.
 
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پایان نامه‌های دکترا و کارشناسی ارشد نباید در کتابخانه‌ها بایگانی شوند، افزود: باید نظریات اساتید به عمل تبدیل شوند و حرف و سخن نشان از بی عملی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ما در رابطه با تمام مسائل قانون متناسب داریم و هیچ دستگاهی در جامعه وجود ندارد که وظیفه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها اقتصادی به وظیفه خود به درستی عمل نکنند نتیجه آن هزاران چک بلا محل است که بخشی وارد دستگاه قضایی می‌شود و بخشی در جامعه آسیب ایجاد می‌کند، ادامه داد: دولت، آموزش و پرورش، صدا و سیما و تمام دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارند.
 
رئیس قوه قضاییه بیان کرد: همه اقدامات و تصمیم‌ها باید با نگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد باید کاهش یابد و برخی دستگاه‌ها نقش مهم تری دارند و باید پیش از ورود دستگاه قضایی وارد عمل شوند.
 
حجت السلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه برای اینکه پرونده‌های طلاق کاهش یابد باید نهاد خانواده‌ها مستحکم شود، افزود: حال باید بررسی کنیم که چه عواملی در کاهش طلاق موثر است و در این رابطه نظر کارشناسان مهم است.
 
وی گفت: این میزان از آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیبنده یک جامعه اسلامی نیست و دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند و آسیب‌ها را کمتر کنند.
 
رئیس قوه قضاییه افزود: آمار‌های زیادی از آسیب‌های اجتماعی از سوی نهاد‌های مختلف مطرح می‌شود، اما واقعیت این است که ما باید تلاش کنیم که آسیب‌ها به حداقل ممکن برسد و در این رابطه نگاه به یک دستگاه خاص نیست، اما هر دستگاهی که قدرت بیشتری دارد مسئولیت بیشتری دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم مقام معظم رهبری جلساتی را با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار کردند و هر دستگاه گزارش‌های تهیه کردند.
 
وی گفت: شاخص در جامعه باید فرهنگ وآموزه‌های اسلامی و فرهنگ و تمدن ملی باشد، اما چرا ما از شاخص‌های خود دور شده ایم.
 
رئیس قوه قضاییه افزود: برخورد با ناهنجاری‌ها باعث روی آوردن جوانان به دین می‌شود وبی دینی نتیجه بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی است و هرچه قانون در جامعه اجرا شود مردم بیشتر به سمت دین می‌روند.
 
انتهای پیام/

برخورد با ناهنجاری‌ها باعث روی آوردن جوانان به دین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
باید دانش اموزان را برای گرفتن درس عبرت به زندانها برد تا با زندانیها صحبت کنند و با چشم خود ببیندند عاقبت خلاف و دزدی .قتل ووو چیه .و با گوش خود بشنوند که پیشمان هستند .تا شاید باعث بشه .دنبال خلاف و مواد مخدر نیروند ..باید از مکانی که معتادان نگهداری میشوند .دانش اموزان دیدن کنند .تا عاقبت اعتیاد را ببیندند .صد البته با نظر روان شناسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
خداوند حفظت کند واقعا خدمت میکنی مثل برخی فکر خودت نیستی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
انشاءالله .
آخرین اخبار