خطر حذف از المپیک بیخ گوش ستاره بوکس ایران

سالار غلامی ملی پوش کشورمان به دلیل حضور در بوکس حرفه‌ای ممکن است المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سالار غلامی ستاره بوکس ایران که در لیگ حرفه‌ای آمریکا مبارزه می‌کند یکی از آماده‌ترین ملی پوشان کشورمان برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. به گفته این ملی پوش او از شرایط خوبی برخوردار است و توانایی و شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

حدود یک ماه پیش فدراسیون بوکس اعلام کرد که غلامی به تیم ملی دعوت شده است. شورای جهانی بوکس اعلام کرد که بوکسور‌های حرفه‌ای نمی‌توانند در رقابت‌های آماتور حضور پیدا کنند. این قانون برای جلوگیری از مصدومیت بوکسور‌های آماتور گذاشته شده است. با این قانون که از سوی آیبا گذاشته شده حضور سالار غلامی در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در هاله از ابهام قرار می‌گیرد. در صورت حضور بوکسور حرفه‌ای در رقابت‌های آماتور، ورزشکار ۶ ماه از محروم می‌شود.

فدراسیون بوکس پس از صدور این بیانه برای مشخص شدن وضعیت سالار غلامی به فدراسیون جهانی (آیبا) نامه زده و منتظر پاسخ آیبا برای حضور غلامی در انتخابی المپیک است. در صورتی که آیبا مجوز دهد غلامی می‌تواند در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کند.

سالار غلامی ملی پوش بوکس کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگار جوان گفت: قانونی برای جلوگیری از  حضور بوکسور‌های حرفه‌ای در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ندیده ام و فدراسیون هیچ چیزی به من ابلاغ نکرده است.


بیشتر بخوانید: ثوری: مجوز رسمی برای راه اندازی بوکس بانوان صادر نشده است/ روی تیم‌های پایه تمرکز کرده‌ایم


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون بوکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار