شهردار تهران مطرح کرد؛

جایزه خشت طلایی فرصتی برای اشتراک تجربیات بین شهر‌ها

حناچی گفت: تلاش کردیم جایزه خشت طلایی را ابزاری برای بالا بردن کیفیت شهر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین گرامیداشت روز جهانی شهر‌ها و اهدای جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اشاره به ویژگی‌های تهران گفت: شهر تهران یکی از نوادر جهان است، زیرا ما در تهران ارتفاعات توچال را داریم و اگر به در حال حاضر به آن نقطه بروید دما ۱۸ درجه زیر صفر است و این درحالی است که اگر به جنوب تهران بروید شن‌های روان را مشاهده خواهید کرد که در انجا شتر پرورش می‌دهند.

شهردار تهران افزود: تهران چیزی حدود ۴۰۰ سال سابقه شهری را تجربه می‌کند و باید به این نکته اشاره کرد که تا دهه سی ما تنها یک کلانشهر در کشور داشتیم، اما امروز این تعداد به ۱۵ کلانشهر رسیده است.

حناچی ادامه داد: کلانشهر‌های دنیا مشکلاتی شبیه به هم دارند که ناشی از تمرکز و شهر نشینی است و در ادامه نیز تغییرات اب و هوایی را در بسیاری از کلانشهر‌ها شاهد بودیم.

او بیان کرد:ما در تجربه‌ای که داشتیم تلاش کردیم جایزه خشت طلایی را ابزاری برای بالا بردن کیفیت شهر قرار دهیم و در سال های۹۳، ۹۴، ۹۵ برگزار شد و امسال توانستیم امسال نیز با پانصد پروژه جایزه خشت طلایی را برگزار کنیم.


بیشتربخوانید: عذرخواهی شهردار تهران از مشکلات پیش آمده ناشی از بارش‌ها


شهردار تهران افزود: از نهاد‌های بین المللی که مارا در برگزاری این جشن و رقابت کمک کردند تشکر می‌کنم.

حناچی ادامه داد: در دور اول جشنواره خشت طلایی تعداد پروژ‌ها کم بود و آن زمان حدود ۲۳۰پروژه ثبت نام کردند و در بین پروژه‌ها موارد جالبی را دیدیم که یکی از ان‌ها در استرالیا بود که اجرای ان دمای هوا را کاهش داده بود.

او بیان کرد:در برنامه امسال حدود ۵۰۰ کاندید داشتیم که ۱۴۰ کاندید ان داخلی بود و امیدواریم با نگاه جدیدی که در شهر ایجاد می‌شود این فرصت را برای افزایش کیفیت زندگی قرار دهیم و از تجربیات دیگر شهر‌های جهان استفاده کنیم.

شهردار تهران افزود: از همکاران خودم در شهرداری تهران تشکر می‌کنم که زمان زیادی را برای برگزاری این مراسم صرف کردند.


چهارمین دوره جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران با شعار ایجاد «شهر‌هایی هوشمند، تاب‌آور و زیست پذیر برای همه» به مناسبت روز جهانی شهرها، با همکاری سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچون برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، متروپولیس یا انجمن کلانشهر‌های مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای یا ISOCARP و مجمع شهرداران آسیایی AMF برگزار شد.

در این رویداد نزدیک به ۲۰۰پروژه و تجربه شهری از داخل کشور و بیش از ۳۰۰پروژه و تجربه از سایر شهر‌های جهان مشارکت داشتند که بیشتر آن‌ها در حوزه معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/

کلانشهر‌های دنیا مشکلاتی شبیه به هم دارند

برچسب ها: شهری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار