مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان کیار تا ساعات دیگر از بین می‌رود

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان کیار که سوم آبان در شمال اقیانوس هند تشکیل شد و اثرات آن به سواحل جنوب استان نیز رسید، تبدیل به کم فشاری ضعیف شده که تا ساعات آینده از بین می‌رود.

طوفان کیار تا ساعات دیگر از بین می‌رودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان ؛ محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طوفان کیار در شامل اقیانوس هند و در فاصله بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری بندر از چابهار تشکیل شد و تا فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری از این بندر پیش روی کرد.

او  ادامه داد: طوفان کیار پس از رسیدن به عرض‌های ۱۹ تا ۲۰ درجه شمالی حرکت غرب سوی آن بیشتر و در نهایت به سمت خلیج عدن منحرف شد.

او افزود: طوفان کیار از طوفان‌های درجه چهار حاره‌ای محسوب می‌شود که بیشینه سرعت طوفان در محدوده فعالیت آن بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد.

حیدری گفت: طوفان کیار تبدیل به کم فشار ضعیف شده است وهم اکنون در عرض ۱۳ درجه شمالی قرار دارد و انتظار می‌رود تا ساعات آینده به طورکلی از بین برود.

او با بیان اینکه مهمترین دلیل تشکیل طوفان‌های حاره‌ای افزایش دمای سطح آب اقیانوس هاست، افزود: مهمترین عوامل تضعیف طوفان نیز تغییردمای آب اقیانوس یا برخورد طوفان به ساحل است.

انتهای پیام/ع

توفان کیار فروکش می‌کند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار