خسارت میلیاردی طوفان حاره‌ای کیار به سه موج شکن در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طوفان سهمگین حاره‌ای کیار به سه موج شکن تنگ، پزم و کنارک در سواحل دریای عمان در جنوب استان خسارت زد.

خسارت طوفان حاره‌ای کیار به سه موج شکن در جنوب سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محب علی سیستانی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بعد از بالا آمدن چند متری آب دریا، چهارشنبه ٨ آبانماه سالجاری از موج شکن‌های در حال احداث تنگ، پزم و کنارک که بر اثر طوفان سهمگین حاره‌ای کیار مورد خسارت و تخریب قرار گرفته بودند از نزدیک بازدید به عمل آمد.

او  با اشاره به پیگیری برای برآورد دقیق از خسارت‌های وارده افزود: طوفان حاره‌ای کیار که خسارت‌هایی به تاسیسات و بنادر صیادی چابهار و کنارک وارد کرده، با قدرت زیاد در چند روز گذشته آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه داشت.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقرر شد پس از آن بررسی‌های لازم توسط مسئولین این اداره کل و شرکت مشاور پروژه برآورد خسارت جمع بندی و جهت اطلاع به استانداری اعلام شود.

او افزود:  تأثیر این طوفان تا به امروز در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان رسیده و موجب افزایش تلاطم در دریای عمان شده بود که باعث شده تا ارتفاع موج در دریایی عمان به حدود ۳ ونیم متر تا بیش از این مقدار برسد.

خسارت میلیاردی طوفان حاره‎ای «کیار» به بندر صیادی زرآباد

مدیر اسکله صیادی زرآباد گفت: طوفان حاره‎ای کیار بیش از یک میلیارد تومان به تاسیسات بندر صیادی زرآباد خسارت وارد کرد.

مرتضی رئیسی  در مورد خسارات وارده به این بندر صیادی زرآباد اظهار کرد: این طوفان که از روز دوشنبه هفته جاری به اینجا رسیده است، روز گذشته به اسکله مستحکم و با استقامت زرآباد در قسمت دسته رسوبگیر، سمت شرق آن خسارت‌های وارد و پایه چراغ را شکسته است.

مدیر اسکله صیادی زرآباد ادامه داد: نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان به چراغ ناوبری آسیب وارد شده است.

او با  اشاره به وارد آمدن خسارت‌هایی به قسمت دسته رسوبگیر داد: برآورد ما از این آسیب‌ها مبلغ یک و نیم میلیارد تومان است که خوشبختانه صیادان خودشان را به نزدیک‌ترین اسکله رسانده اند و از آسیب‌های احتمالی جانی در امان مانده اند.

مدیر اسکله صیادی زرآباد خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸۰ قایق صیادی در این اسکله مشغول به کار هستند که از این تعداد در اثر طوفان حاره‌ای ۱۸ قایق در قسمت موج شکن جد متوقف شده‌اند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: شیلات ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار