معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد؛

ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی بانوان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی، هفته ملی سلامت بانوان ایران را گرامی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارسال پیامی، هفته ملی سلامت بانوان ایران را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است:

هفته ملی «سلامت بانوان ایران»، همه ساله در هفته پایانی مهر ماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برگزار می‌شود، امسال با توجه به ایام سوگواری حسینی، این هفته از دهم تا شانزدهم آبان برگزار می‌شود.

موضوع اصلی انتخاب شده برای امسال «ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران» است تا با تاکید بر تاثیر فعالیت جسمانی بر سلامت روانی و کاهش استرس ها، گروه‌های مختلف شامل جامعه زنان کشور و خانواده‌های آنان، مدیران حوزه‌های مختلف و ارائه دهندگان خدمات سلامت، مخاطب قرار گرفته و اقدامات برنامه ریزی شده همه جانبه توسط مدیران حوزه‌های مختلف در راستای شعار «ورزش، شادابی، آرامش» در دستور کار قرار گیرد.

بی تردید فعالیت‌های ورزشی مفید و دایمی می‌تواند به افزایش سطح سلامت منتهـی شـود، بـا آشکار شدن تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر بهبود کیفیت زندگی، باید فعالیت بدنی برای همه سنین و اقشار به منزله بخشی از برنامه‌های بهداشتی در نظر گرفته شود و مدیریت این فعالیت‌ها از ظرافت و روش ویژه‌ای برخوردار باشد، به موازات تغییر زمینه فعالیت اجتماعی زنان در ایران، در سال‌های اخیر حضور آن‌ها در باشگاه‌ها و سالن‌ها و پارک‌های ورزشی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این مشارکت با آگاهی از فواید فعالیت بدنی، اهمیت دادن به سلامتی خود، پیشگیری از بیماری (اهداف جسمی)، رفع نیاز‌های اجتماعی (اهداف اجتماعی) و کسب روحیه و مبارزه با روند پیری و افسردگی (اهداف روانی) همراه است.

یکی از موثرترین عوامل پیشگیری از بیماری‌های مختلف در زنان، شیوه زندگی سالم است، بنابراین بایستی برنامه ریزی و سیاستگذاری برای شیوه زندگی سالم زنان در اولویت تصمیم گیری‌های درون سازمانی و برون بخشی متولیان سلامت جامعه قرار گیرد و محور برنامه‌های روز ملی سلامت زنان نیز همین امر است.

عناوین و محور‌های اطلاع رسانی و آموزش در روز‌های هفته ملی سبا در سال ۹۸، فعالیت جسمانی در اوقات فراغت خانواده، فعالیت جسمانی در محیط کار و تحصیل، فعالیت جسمانی و پیشگیری از بیماری ها، ایمنی و استاندارد‌های ورزش، شهر دوستدار فعالیت جسمانی، ورزش همگانی و نشاط اجتماعی و سیاست گذاری در ورزش زنان است.

انتهای پیام/چ

هفته ملی سلامت بانوان ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.