۲۰۰ پرونده دیوارنویسی غیرمجاز در شهر دوگنبدان تشکیل شد

شهردار دوگنبدان گفت: ۲۰۰ پرونده دیوارنویسی غیرمجاز برای انجام تبلیغات در مناطق مختلف این شهر تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مسعود ظفری شهردار دوگنبدان با یادآوری این نکته که براساس ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته ای روی دیوارها و در معابر عمومی بجز اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته ممنوع است گفت: متخلفان شناسایی شده برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

او بیان کرد:با هدف زیباسازی سیمای شهری طرح پاکسازی دیوار نویسی های غیرمجاز در این شهر آغاز شده است.

شهردار دوگنبدان افزود:تبلیغات و شعارهای نقش بسته بر دیوارهای شهر دوگنبدان افزون بر نازیبا کردن منظر شهری باعث ایجاد ناهنجاری های بصری و اجتماعی نیز شده است.

دیوارنویسی برای تبلیغات انواع کالا و خدمات بر دیوارهای مدارس،مساجد،معابر عمومی،واحدهای مسکونی چهره برخی نقاط شهر یکصد هزار نفری دوگنبدان را نازیبا کرده است.

برخی از شهروندان با اشاره به اجرای طرح های بازآفرینی شهر و ساماندهی بازار اصلی شهر دوگنبدان دیوارنویسی برای انجام تبلیغات رایگان را نادیده گرفتن حقوق شهروندی می دانند.

سازوکار تبلیغات محیطی اگرچه در فضای شهری دارای ضوابط و چارچوب خاص است اما همچنان عده ای برای فرار از پرداخت برخی هزینه ها، تبلیغ کسب و کار خود را با استفاده از دیوارهای شهری به طور رایگان انجام می دهند.

تبلیغات رنگارنگ مانند برچسب ها، نقاشی و شعار نویسی های متنوع غیرمجاز دیوارهای شهر را به سینمای تبلیغی شرکت های تجاری و خدماتی، توزیع کنندگان و سایر شغل ها تبدیل کرده است.

 

انتهای پیام/ط

تشکیل پرونده های غیر مجاز دیوار نویسی در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.