مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان مطرح کرد؛

ضرورت اجرای دقیق طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده/ حدود ۷۰ درصد از سمنانی ها تحت پوشش تامین اجتماعی

مجتبی اکرم گفت: طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده راهکار ایجاد فرصت بهره‌مند شدن همه اقشار جامعه از خدمات درمانی با تعرفه دولتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: برآیند آمار مراجعه بیش از ۶۷۰ هزار بیمار در مدت ۶ ماه نخست امسال به پزشک نشاندهنده ضرورت اجرای درست و دقیق طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده برای ارایه خدمات درمانی هدفمند، کاهش هزینه‌های درمان، جلوگیری از سردرگمی بیمار و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه درمان است، چرا که از تعداد ۶۷۰ هزار بیمار ویزیت شده توسط پزشک برخی افراد به دلیل سردرگمی و فقدان آگاهی چندین بار به پزشک مراجعه کردند.

او افزود: طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده راهکار ایجاد فرصت برای بهره‌مند شدن همه اقشار جامعه از خدمات درمانی با تعرفه دولتی است؛ نظام ارجاع و پزشک خانواده طرحی است که پزشک خانواده در صورت نیاز فرد بیمار را به پزشکان متخصص و فوق تخصص معرفی می‌کند. اجرای طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده از هدررفت وقت شهروندان جلوگیری و زمینه مراجعه به پزشک متخصص را فراهم می‌کند.

مجتبی اکرم ابراز داشت: نیمه نخست امسال بیشترین ویزیت با تعداد ۵۷۳ هزار و ۲۸۰ مورد مربوط به پزشکان عمومی، ۵۸ هزار و ۷۰۶ مورد مربوط به پزشکان متخصص و ۳۸ هزار و ۴۶ مورد مربوط به ویزیت دندانپزشکان بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: نیمه نخست امسال ۵۷۲ هزار و۶۹۲ نسخه دارو‌های بخش سرپایی و بستری و در سال گذشته یک میلیون نسخه دارویی در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی استان سمنان به داروخانه‌های استان ارائه شد.

او بیان کرد: ۲۹ هزار و ۱۳۲ نفر از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریور امسال به بخش رادیولوژی و سه هزار و ۳۰۸ بیمار بستری و سرپایی به واحد سونوگرافی مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی مراجعه کردند.

حدود ۷۰ درصد از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری سمنان، معادل ۴۹۱ هزار نفر، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

پزشکان تامین اجتماعی سمنان بیش از ۶۷۰ هزار ویزیت انجام دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.