افزایش ۶۰ درصدی پرداخت زکات در هرمزگان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان از افزایش ۶۰ درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،تاجیک معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی هرمزگان گفت:پرداخت زکات در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: از ابتدای سال تا انتهای مهر ماه ۱۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان زکات در هرمزگان پرداخت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی هرمزگان گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده، مبلغ شش میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان زکات مستحبی و هفت میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان در قالب زکات فطریه و کفارات بوده است.

او افزود: ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در امور نیازمندان هزینه شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۴۰۰ خدمت از محل زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه‌های مختلف ازجمله مسکن، تحصیل، درمان، معیشت و جهیزیه، به نیازمندان هرمزگان ارائه‌شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود و اثربخش در راستای رفع فقر در جامعه اسلامی، پرداخت زکات است و این نهاد با احیاء این فرضیه الهی توانسته خدمات ارزشمندی به نیازمندان ارائه کند.

تاجیک گفت: مشارکت و فرهنگ‌سازی در امر زکات، وظیفه‌ای همگانی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی امر در ترویج و اشاعه زکات بیش از گذشته تلاش کنند.

انتهای پیام/ر


پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات درهرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.