۱۳ آبان یادآور رویداد‌های استکباری و مقابله هوشمندانه ایرانیان با استکبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،۱۳ آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است که مطالعه آن‌ها نشان می‌دهد حرکت هوشمندانه ایرانیان در مقابل استکبار موجب شده تا عرصه بر استکبار جهانی تنگ شود.

غرب  با حمایت صهیونیزم و حرکتی خزنده استعمار خود را برجهان و خصوصا کشور‌های غرب آسیا مستولی کرد و آمریکا سرکرده جریان استعمارآمریکایی انگلیسی  که در یک توافق جای انگلیس را گرفت و در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با کوتا علیه حکومت مردمی دکتر مصدق را سرنگون کرد و استکبار تمام عیاری بود که به وسیله استبداد پهلوی در ایران یکه تازی می‌کرد به ناگاه مبارزانی هوشمند را درمقابل خود دید که عرصه را بر این استکبار تنگ کردند.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

۱۳ آبان‌ها و نکات عبرت آموز در تاریخ ایران

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

 

ایرانیان که با بصیرتی مثال زدنی نوک پیکان مبارزات علیه استبداد و طاغوت را به سمت آمریکا و اسرائیل چرخانده بودند و با شجاعتی کم نظیر مقابل آن‌ها ایستادند و شعار‌های وطنی را با مرگ برآمریکا و مرگ براسرائیل امیخته بودند مورد غضب استکبار جهانی قرار گرفتند.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

استبداد داخلی پهلوی که دست نشانده استکبار جهانی به سردمداری آمریکا بود سخنرانان را از حرف زدن علیه امریکا و اسرائیل منع کرد ؛ این اقدام مبارزان هوشمند انقلابی را آگاهتر کرد و متوجه شده اند هدف را درست انتخاب کرده اند پس محکم‌تر بر اهدافشان ایستادند.

در راس مبارزان هوشمند انقلابی امام خمینی قرار داشت که این هدف را به درستی تشخیص داد و در کنار هدف قرار دادن رژیم دست نشانده پهلوی مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین اشغالی را وارد ادبیات مبارزان انقلابی کرد.

۱۳ آبان ۱۳۴۳ اقدام تاریخی استکبار برای مقابله با مبارزان هوشمند ایرانی

همین اقدام بیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مبارزه هم زمان با شاه، اسرائیل و آمریکا که سه محور استکبار در ایران بودند موجب تبعید امام خمینی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ به ترکیه شد و این اقدام تاریخی استکبار برای مقابله با مبارزان هوشمند ایرانی در تاریخ ثبت شد.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

اما این رهبر انقلابی هوشیار و این مبارزان انقلابی هوشمند و خستگی ناپذیر دست از مبارزه برنداشتند و با خلاقیت‌های مختلف ضمن ارتباط با امام انقلابی شان همچنان حرکت نهضت انقلاب اسلامی ایران را به پیش بردند.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

مبارزان انقلابی کاری کردند کارستان که سرویس‌های اطلاعاتی ساواک و موساد و سی آی‌ای انگشت به دهان ماندند سرویس‌هایی که هربار با اقدامی هوشمندانه از سوی مبارزین دور می‌خوردند و بعد از هراقدامی تازه می‌فهمیدند رودست خورده اند.

انقلابی‌های هوشمند یکی یکی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کردند و ماموران آموزش دیده و باهوش ساواک را سردرگم می‌کردند یک نمونه بارز آن که وقتی رژیم شاه به سرکوب چکشی روی آورد تا انقلاب را قاطعانه سرکوب کند مبارزان انقلابی با اربعین‌ها کاری کردند کارستان که رژیم را به زانو درآورد.

چهلم شهدای انقلاب هرشهری را در شهر دیگر می‌گرفتند و کاری کردند که انقلاب و مبارزه در تمام شهر‌ها کسترش پیدا کرده و ثمره خون شهدا انقلاب را به روز‌های سرنوشت ساز پیروزی نزدیک و نزدیکتر کرد.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

۱۳ آبان ۱۳۵۷ دومین اقدام تاریخی استکبار برای مقابله با مبارزان هوشمند ایرانی

رژیم سرکوبگر پهلوی و نماینده استکبار جهانی که مستاصل شده بود آخرین تیر‌های خونین ترکش خودر را رها کرد ودر رویداد تاریخی دوم در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان انقلابی را در دانشگاه تهران به رکبار بست.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

با وجود این خونریزی‌ها و سرکوبگری‌ها در کمال بهت و حیرت مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در سراسر ایران اسلامی طنین انداز شد.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

اما این پایان ماجرا نبود و آمریکای استکبار گر که برای سیطره برمنافع ایران قبل از ۲۸ مرداد توطئه را علیه ملت ایران شروع کرده بود دست بردار نبود و و در سفارتخانه اش در تهران مشغول طراحی برای انحراف انقلاب و سقوط حکومت نوپای اسلامی ایران بود.

مبارزان هوشمند باز هم راه نفوذ دشمن راپیدا کردند آری سفارتخانه آمریکا بود که داشت علیه ملت ایران نقشه می‌چید و بنابراین برای پیروزی نهایی این مردم ستمدیده باید انقلاب دیگری کرد.

۱۳ آبان ۱۳۵۸ پیش دستی مبارزان هوشمند ایرانی در مبارزه با استکبار

دانشجویان این اندیشه را عملی کردند و با پیش دستی این بار قبل از دشمن اقدام کردند ؛ دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، با ورود به سفارتخانه آمریکا در ایران  این لانه جاسوسی را تسخیرکردند و به توطئه چینی مستقیم استکبار از درون کشور پایان دادند.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

اما آمریکای مستکبر و همدستان غربی و شرقی اش دست بردار نبودند و تا کنون که بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب مردمی ایران می‌کذرد از هر کوششی و هر روشی از جنگ تحمیلی گرفته تا ترور و تحریم برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران فرو گذار نکرده اند.

رویدادی دیگری که امریکا ۱۳ ابان پارسال اتفاق رقم زد، وضع شدیدترین تحریم‌های بین المللی علیه ملت ایران را وضع کرد و امسال در روز سیزدهم آبان شاهد مقاومت یکساله ملت ایران در برابر این تحریم‌ها هستیم؛   آمریکا تمام تلاشش را می‌کند تا تحریم‌ها را شبیه غول بزرگی نشان دهد و  به ایران فشار بیاورد و به خیال خام خودش کمر اقتصاد کشور را بشکند! اما نمی‌داند این تحریم‌ها برای مردم هوشمند ایران تازگی ندارد.

نکات عبرت آموز ۱۳ آبان‌ها در تاریخ ایران

نکات ۱۳ آبان‌های تاریخی ایران

و حرف اخر اینکه در این دشمنی‌های واضح و آشکار امریکا با ایران ۳ نکته نهفته است.

۱- برخلاف نظر برخی‌ها که  در صدد تحریف تاریخ  هستند؛ دشمنی آمریکا با ایران از ۱۳ آبان ۵۷ شروع نشده  بلکه این دشمنی طول و دراز به قبل از کودتای مرداد سال ۱۳۲۸ برمی گردد و همانطور که رهبر معظم انقلاب دیروز (۱۲ مرداد ۹۸) در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: بعضی‌ها تاریخ را تحریف می کنند که شروع اختلافات با امریکا از تسخیر لانه جاسوسی بوده، این تحریف تاریخ است؛ اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸مرداد و قبل آن بود که آن‌ها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.

۲- آمریکایی که سالیان دراز است با دشمنی هر ضربه‌ای که توانسته به ملت و کشور ایران عزیز زده قابل دلبستن نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکا قابل اعتماد نیست.

۳- همانطور ملت ایران تجربه کرده اند مذاکره و دوستی با این دشمن دیرینه همیشه به ضرر ملت ایران بوده و هست و همانگونه که امام راحل فرمودند دوستی آمریکا با ایران دوستی گرگ و گوسفند است و همانطور که رهبر معظم انقلاب دیروز (۱۲ مرداد ۹۸) در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: منع مذاکره با آمریکا منطق محکمی دارد واینکه برخی خیال می‌کنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل میکند، صددرصد اشتباه است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.