صادرات شلتوک خوزستان به آنسوی مرزها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از موافقت وزارت صمت برای صادرات شلتوک استان به آنسوی مرزها خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجام صادرات شلتوک برنج خوزستان از مبادی خروجی این استان به خارج از کشور موافقت کرد.

او افزود: مجوز مربوط به صادرات این محصول کشاورزی تولیدی خوزستان با موافقت وزارت «صمت» و نیز دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی صادر گردید.

به گفته بن عباس، بر اساس این مجوز صادرات شلتوک برنج خوزستان تنها از مبادی خروجی خوزستان ممکن خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: برای صادرات این محصول کشاورزی تاکنون سقف زمانی تعیین نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان به کشت شلتوک اختصاص یافته، تصریح کرد: اکنون قیمت صادراتی شلتوک برنج کیلویی یک دینار عراقی برابر ۹۰ هزار ریال درخواست شده است.

امید بن عباس بیان داشت: با توجه به اینکه خوزستان در آستانه برداشت برنج از مزارع کشاورزی خود است، قیمت قطعی صادرات شلتوک نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

او با بیان اینکه در مدت یک یا ۲ روز آینده قیمت توافقی شلتوک اعلام می‌شود، ادامه داد: بر اساس این تصمیم گیری، کشاورزان خوزستان می‌توانند با قیمت مناسبی اقدام به فروش محصول شلتوک کنند.

انتهای پیام/گ

صدور مجوز صادرات شلتوک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار